Gedownloade Films afdraaien op Samsung TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 (25H2) Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,
Ik heb een paar films gedownload, en op mijn NAS gezet.
Deze NAS-Server is bereikbaar voor m'n Samsung TV, waardoor ik de films op de TV kan afdraaien.
Maar het vreemde verschijnsel doet zich voor, dat de ondertiteling + geluid wel zichtbaar (en hoorbaar) zijn op m'n PC, maar op de TV krijg ik niet de Ondertiteling te zien. (wel het bijbehorende geluid)
De filmbeelden in een ander formaat te zetten gebruik ik Movavi Video converter (meestal staan de video's in MKV = Matroska 1920x1080)
Hoe kan ik bereiken dat de ondertitels ook op TV te zien zijn?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Ik heb hetzelfde voorgehad, De enige mediaplayer waarbij de ondertitels werden weergegeven was VLC

Okay dát werkt wel op de PC.
Maar VLC kan ik niet afdraaien op de TV

Ikzelf merk dat het extraheren naar een extern .srt bestand vaak wel helpt. Met Handbrake kan je dat doen, maar tegenwoordig gebruik ik daarvoor FFMPEG. Een krachtige command-line tool die elke video-editor niet kan missen.

Ik heb het idee dat veel televisies verschillende standaarden gebruiken als het gaat om het afspelen van video's.

Er zijn volgens mij tools om de ondertitels aan de film zelf toe te voegen. Nu is het eigenlijk een extra laag, en ben je afhankelijk van de afspeelsoftware.

Voor het extraheren van ondertiteling naar een .srt bestand gebruik ik Subtitle Edit:

Het bestand noem ik dan Filmtitel.nl.srt of Filmtitel.en.srt en plaats deze in de map waar de film staat.
Voor een Google vertaling van Engels naar Nederlands gebruik ik deze website:

Voor het extraheren van ondertiteling naar een .srt bestand gebruik ik Subtitle Edit:

Het bestand noem ik dan Filmtitel.nl.srt of Filmtitel.en.srt en plaats deze in de map waar de film staat.
Voor een Google vertaling van Engels naar Nederlands gebruik ik deze website:
Engelse ondertiteling vertalen naar het Nederlands is altijd nog best iets bijzonders. Pas geleden heb ik dat nog gedaan, maar toch is het wennen, en je moet oplettend zijn hoe sommige dingen vertaald worden en of dat wenselijk is.

Ik zoek liever op de juiste ondertitelingsdownloadwebsites de gepastte Nederlands ondertiteling.

Daarom vertelde ik er ook bij dat het een Google vertaling betreft.
Nederlandse ondertitels zijn lang niet voor alle films beschikbaar.
Ook zoek ik ze wel op Subtitle Cat:

In Movavi zit een tool om een film naar een bepaald Merk TV te converteren.
Zelf gebruik ik Samsung 1920x1080 en dat lukt (soms)

Subtitle Edit heeft toch zijn eigen vertaal programma.
Nog nooit naar gekeken omdat ik altijd al die website er voor gebruikte.
Wel een goede tip :)

Plex en VLC kunnen overigens ook voor je kijken of er een NL ondertiteling voor de film of serie beschikbaar is.

Laatst bewerkt:
@Dukkel:
Als het om meerdere films gaat en er meer bij komen, overweeg dan eens een media server als Plex.
Gebruik ik al jaren en vind ik erg prettig.

Mijn films en series staan op een NAS en middels Plex zijn die zowel binnen- als buitenshuis te benaderen met telefoon, laptop en PC.

Ikzelf merk dat het extraheren naar een extern .srt bestand vaak wel helpt. Met Handbrake kan je dat doen, maar tegenwoordig gebruik ik daarvoor FFMPEG. Een krachtige command-line tool die elke video-editor niet kan missen.

Ik heb het idee dat veel televisies verschillende standaarden gebruiken als het gaat om het afspelen van video's.
In Movavi geeft de mogelijkheid om een film naar een specifiek merk en zelfs type TV te converteren.

• Leuk
Waarderingen: Aar

Ik heb het idee dat veel televisies verschillende standaarden gebruiken als het gaat om het afspelen van

Hallo Aar
Ik heb FFmpeg gedownload, maar ik krijg dit programma niet aan de gang.
Mist er nog iets aan de installatie, of doe ik wat fout?

@Dukkel Leg dit eerst eens uit: "maar ik krijg dit programma niet aan de gang."

Wat doe je? Wat zie je? Wat gebeurt er? Wat verwacht je dat er gebeurd?
Dit is tot nu toe echt 'kijken in een glazen bol', en dat moet je na 9 jaar lid zijn toch wel weten, lijkt me? 😉

Ik heb het programma uitgepakt, maar kan geen "install" o.i.d. vinden.

Goed kijken wat je download..........
Gokje: Je hebt de source-code gedownload, zodat je die zelf moet compileren, in plaats van een kant en klare Windows EXEcutable te nemen die je installeert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan