• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gedownloade kolommen van internet zijn samengevat in 1 kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Hallo Support,

Zit met een probleem. Even uitleggen. Van een beleggingssite INVESTING.COM

https://nl.investing.com/funds/profielfonds-2-a-eur-capitalisation-historical-data

probeer ik daar historisch informatie d.m.v. de kolommen te downloaden in Excel.

Wanneer ik het Excel bestandje ga openen dan zie ik dat alle info in A1 staat. Zie bijlage

Nu de vraag: is er een mogelijkheid om in Excel deze informatie te splitsen in meerdere kolommen, zodat ik per kolom bewerkingen kan uitvoeren bijvoorbeeld "Autom. Som"

Graag een reactie met de oplossing.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Bijlagen

Open het bestand in Kladblok en vervang alle komma's door een puntkomma.
Open het daarna weer met Excel.

Exact gedaan wat je omschreef maar blijft verder het zelfde alleen nu de scheidingsteken met ; i.p.v. ,

Exact gedaan wat je omschreef maar blijft verder het zelfde alleen nu de scheidingsteken met ; i.p.v. ,

Dan wordt er inderdaad een afwijkend scheidingsteken gebruikt en kan je doen wat VenA zei.

Nog beter is het om het bestand vanuit Excel zelf te openen via data from text. Je krijgt dan de gegevens netjes in een gekoppelde tabel te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan