Marianneke,
Daar gaan we dan:
ik noem hierna voor het gemak Maxsteem even 1 en MidRangesysteem internet 2.
1 en 2 : waarom in godsnaam de P4 2.0 ? Die is per definitie zelfs langzamer dan mijn eigen AMD XP 1900 ??? (Daarnaast zal je moederborden moeten aanbieden voor de P4 processors en dat doe je in de aanbieding (nog) niet)
1: geluid ? Welke chip zit daar onboard ? De AC 97 -> oke ! Een andere ? Welke ?
(persoonlijk getinte) opmerking : als je de kopers wilt "verwennen", plaats dan ook de combi van Logitech; optical cordless mouse + keyboard -> waanzinnig goed toetsenbord met bijbehorende muis -> geen draadjes !
Videokaart(en) : de Ati 9500 is net ff sneller dan de 4200 van Geforce.
1 : de geluidsboxen vind ik "verdacht" goedkoop, is dat wel wat ?
2 : geluidssysteem is oke !
1 : operating systeem : Geen CD erbij ????? Betekent het dat een "herstel" XP op een "verborgen" partitie wordt geinstalleerd. Da's heel leuk maar ik opper 2 rampen waarbij je aan die hersteloptie geen zier meer hebt :
-de hdd crashed en moet worden vervangen........ weg backup.............
-de winkel waar je nu koopt gaat failliet, waar haal je XP vandaan?
De OS optie bij systeem 2 is "oneindig" beter, je hebt dan tenminste de cd nog als een van vorenstaande rampjes zich manifesteert.
Verder geen bijzonderheden wat mij betreft. Coolers en geheugen zeggen mij weinig -> heb ik eigenlijk geen verstand van. Idem voor monitoren.
Software bij beide systemen : Nero -> beste brandprogje dat er bestaat.
(Persoonlijk getinte opmerking :->) Antivirus software -> advies : Norman. Probleemloos EN niet met andere software conflicterend anti virusprogramma.
Type voor de gein eens Norton in op dit forum, of McAfee en lees de probleemberichten.
2 : usb voorzijde is verrekte handig voor een camera of zo..................
en tot slot de opmerking die ik al twee keer eerder maakte : bij systeem 2 HOORT gewoon standaard 512 MB intern!!!!!
Heel veel succes enne, doe je over 3 jaar weer een pc prive project