geef me nog 'n WINXP...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
1.192
Nadat Win98 op m'n C: schijf niet goed meer funktioneerde besloot ik WinXP te installeren.
Wat ik niet kon zien was dat deze op m'n extra schijf werd geïnstalleerd.
Na 't opnieuw opstarten kreeg ik de foutmelding dat WinXP niet gestart kon worden omdat 't bestand
hall.dll niet gevonden kon worden. Dit moest opnieuw geïnstalleerd worden. Maar hoe installeer je zo iets opnieuw als je winXP niet kunt starten?:(

ik heb m'n C schijf opnieuw geformateerd, en er daarna weer Win98 en daarna WinXP opgezet.
Er staan nu 2 WINXP toepassingen op m'n computer, maar alleen m'n C:schijf werkt.

Nu kan ik m'n extra schijf (en de gegevens)niet meer benaderen.:(

Nu is m'n vriendelijke vraag: Is er een oplossing voor zoiets, of kan ik m'n extra schijf beter opnieuw formateren met alle verlies van extra gegevens?

Beide WINXP toepassingen zijn niet-NTFC geïnstalleerd.
 
formateer je schijf van windows en zet daar dan alleen WINXP op en geen 98. Zodra deze het doet kijk in deze computer in windows of je bij je extra schijf kan.
zo ja dan kan je die bestanden veilig stellen en dan die schijf ook formateren en dan de bestanden weer terug zetten en probleem opgelost.
 
je kan ook proberen of je de gegevens ziet in ms-dos
 
Geplaatst door Gimli
Nadat Win98 op m'n C: schijf niet goed meer funktioneerde besloot ik WinXP te installeren.
Wat waren de problemen met windows 98?
 
Dankjewel voor de antwoorden.:)

Als ik de schijf formateer wilt de CD van WINXP niet opstarten...

MSDOS ziet een lege schijf, als ik deze wil formateren krijg ik de melding dat er nog gegevens opstaan.

WIN98 kan geen film-gegevens verwerken.
Dus geen problemen met de toepassing zelf.
:(
 
Staat de bootvolgorde in je bios goed om van cd-rom op te kunnen starten? Anders kan je met een win98/me bootdiskette opstarten en dan vervolgens XP installeren vanaf je cd rom.
Als je pc wil opstarten met cd-rom of op de hiervoor beschreven wijze kan je ook nog proberen, middels de recovery console (windows reparen) het volgende commando te geven:
"expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32"
Waarbij je d moet vervangen door de driverletter van je cd-rom en c door de driverletter van de partitie waar de mislukte XP installatie opstaat.
 
Bedankt maestro12.

M'n computer begon echter steeds "raarder" te doen.
Niet opstarten, of gelijk terug afslaan na 't opstarten,
meldingen dat m'n systeem hersteld is van een ernstige crash. Outlook express wat twee keer wilt starten.
Ik kan de reaktie's van helpmij alleen nog volgen via internet naar helpmij te gaan en dan via de zoekfunktie m'n post op gaan zoeken.

Ik heb de extra schijf opnieuw geformateerd, met verlies van gegevens. 't Leek me de enige manier om de computer weer redelijk te laten draaien.
Ik had graag de optie's willen gebruiken die U me aanraad, maar daar is 't nu te laat voor.:rolleyes:

't Is niet de eerste keer dat ik door de NTFS van WINXP in de moeilijkheden raak. 't Zal wel z'n voordelen hebben voor 't systeem. Ik begin te vermoeden dat m'n computer na een jaar of drie z'n beste tijd gehad heeft.

in ieder geval bedankt voor de reaktie's.

:)
 
Op dit forum is er al een keer eerder gevraagt naar wat deze foutmelding kon betekenen (hall.dll) waarna later bleek dat er iets mis was met het geheugen van de pc.
Je zou voor de zekerheid even je geheugen kunnen testen met Memtest.
 
Om over de dataverlies maar te zwijgen...
:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan