• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geef waarde uit kolom ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Ik heb 2 ledenlijsten in 2 werkbladen waarvan er bij 1 de lidnummers ontbreken.
hoe kan ik in het ene werblad automatisch de lidnummers uit het andere blad kopieren, bij de juiste achternaam?

alvast bedankt/

Die kan je opvragen met een VERT.ZOEKEN functie, verticaal zoeken dus.

Indien je die functie nog niet kende, het forum hier bevat zeer veel uitgewerkte bestandjes met die functie.

Wigi

ja die functie heb ik wel eens eerder gebruikt en nu ook geprobeerd, maar ik krijg alles te zien in de kolom, behalve het nummer wat bij de achternaam hoort.
Ik heb ook al "tig" werkbladen van excell help gedownloaded en helpmij suf gespeurd, maar kom er niet uit. Veel voorbeelden zijn ook "opzoek functies", ik tik in X en zoek dan op Y.

blad 1; kolom a moet nummer in komen uit kolom a van blad 2, achternaam staat in beide sheets in kolom b. Als achternaam niet voorkomt dan in rood "opzoeken" vermelden ipv nummer.

please....:(

Bijvoorbeeld

=ALS(AANTAL.ALS(Blad2!$B$1:$B$4;B1)=0;"OPZOEKEN";INDEX(Blad2!$A$1:$A$4;VERGELIJKEN(B1;Blad2!$B$1:$B$4;0)))

En het rode kleurtje doe je met Voorwaardelijke opmaak, eveneens al honderden keren voorgekomen op het forum hier.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan