geeft een foutmelding bij een bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
beste

ik heb een vraagje, ik ben met een offerte database bezig, met formulier offerte regel heb ik een probleem als ik een bijlage toevoeg aan de regel.
ik heb het artikelbestand aan de offerte regels toegevoegd. als ik bv omschrijving of andere velden van artikelenbestand toevoeg is dit geen probleem maar als ik de bijlage in het scherm wil zetten dan krijg ik een foutmelding waarom?
ik wil het plaatje laten zien aan de gebruiker.

het bestand is te groot om op te sturen 300kb via we transfer kan je er aan komen

https://www.wetransfer.com/download...03ca6509ee3cb42764926a0220160313172305/163c35

Ik zou als ik jou was gelijk afstappen van het plan om met bijlagen te werken; je db groeit je dan binnen de kortste tijd boven het hoofd (lees: 2 Gb) en dan doet-ie het niet meer. Gebruik een aparte map voor je bijlagen en afbeeldingen, en gebruik tekstverwijzingen om ze te koppelen.

dank octo

Ik wist niet dat access de bijlage in de database opslaat. Ik wil alleen foto's van een product afdrukken in een rapportage van mij hoeven ze niet in de database te staan maar een mapje met foto's was mijn bedoeling.
ook vindt ik het mooi als ik kan zien wat het artikel inhoud dus een foto is hier op zijn plaats.
hoe kan ik dit anders doen dan?

bestaat er een bijlage waarbij het een link is die het systeem ophaalt

bestaat er een bijlage waarbij het een link is die het systeem ophaalt
De vraag stellen is 'm beantwoorden, vrees ik :). Nee, dat bestaat er niet. Gebruik een tekstveld voor de link naar het fotobestand, zet een Image control op je formulier of rapport en gebruik de gebeurtenis <Bij aanwijzen> om de Picture eigenschap van het Image control bij elk artikel te laten verwijzen naar het veld met de padverwijzing naar de foto. Dan ben je er.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan