geeft niet de goede mhz aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelhorjus

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2004
heb een MSI K7t Pro2 mobo met een athlon 2100xp processor, probleem is dat hij maar 1300 mhzx aan geeft terwijl dit 2100 mhz moet zijn. heb dit getest met een andere msi.
wie helpt mij

jumper's van Frequency goed instellen op het moederbord een foutje kan fataal worden je hebt boekje van je moederbord erbij daarin staat hoe en wat je kunt beter (aanbevolen) doen.. anders kun je misschien ff bij computerwinkel langs met je moederbord en het boekje van je moederbord

Laatst bewerkt:
ik wilde dat het zo makkelijk was, er zitten helaas geen jumpers op het moederbord.?????

een 2100xp zegt niet dat 2100 ook egt dat MHZ is mijn 2600+ XP draait op 1.9 GHZ en dat is de juiste instelling

een 2100xp draait toch sneller als op 1300 mhz of vergis ik me nu. als het goed is klokte ik hem op dat andere mobo op 1,7 ghz

je kan in de bios toch ook iets veranderen zodat hij wel zén volle snelheid behaalt??

Daancomp zei:
een 2100xp zegt niet dat 2100 ook egt dat MHZ is mijn 2600+ XP draait op 1.9 GHZ en dat is de juiste instelling
2100xp is 1,7 ghz volgens miij en bij hem is het op de ander mobo 1,3 ghz snap je

Laatst bewerkt:
dat klopt ook wel met men eerdere tests, krijg hem met dit mobo daar alleen niet op. scheelt 400 mhz en dat is nogal wat.

nee, die andere was ook een msi. iets nieuwer als deze. die gaf eerst ook 1300 mhz aan.iets omgezet in de bios en het was goed. als ik dat nu ook doe, start de pc niet meer op.

een nieuwere processor werkt sowiezo niet goed op een oudere type moederbord omdat een oudere type moederbord niet op de hoogte is van die nieuwe processor

Laatst bewerkt:
zo oud is deze nou ook weer niet, en trouwens, op een gihabyte pakte hij ook de goede mhz

Hallo,

M.i staat je FSB in het BIOS ingesteld op 100 Mhz i.p.v. 133 Mhz.
Je multiplier is 13 x, dus 13 x 100=1300.
Dus stel je FSB even op 133 Mhz en dan moet het goed zijn:
13 x 133 dus.

Succes,

Harry.

Aangezien je mobo een FSB heeft van max. 200mHz heeft, en je proc heeft een FSB van 333 (166) x een multiplier van 12,5 = 2075.(2083)

Een FSB van 200 (100) x 12,5 = 1250. ( zal wat hoger zijn )

Dus die proc werkt wel op je bord maar zal nooit een XP2600+ worden.

Hier kun je dat nog even nazien.

En hier

Laatst bewerkt:
Lange Pier, T.S. heeft een Athlon XP 2100 als ik het goed begrepen heb.
Wat het MOBO betreft heb je natuurlijk gelijk als maximaal 100(=200) Mhz ondersteunt wordt.

Greetz,
Harry.

Harry Snor zei:
Lange Pier, T.S. heeft een Athlon XP 2100 als ik het goed begrepen heb.
Wat het MOBO betreft heb je natuurlijk gelijk als maximaal 100(=200) Mhz ondersteunt wordt.

Greetz,
Harry.

marcelhorjus zei:
heb een MSI K7t Pro2 mobo met een athlon 2100xp processor, probleem is dat hij maar 1300 mhzx aan geeft terwijl dit 2100 mhz moet zijn. heb dit getest met een andere msi.
wie helpt mij

Zo te lezen heeft hij een 2600, die moet op ongeveer 2100mHz lopen.
Maar het is mij ook onduidelijk wat hij niu precies heeft, maar dat maakt niet uit, hij kan maximaal 100mHz draaien, een FSB van 200 dus.

Lange Pier zei:
Zo te lezen heeft hij een 2600, die moet op ongeveer 2100mHz lopen.
Maar het is mij ook onduidelijk wat hij niu precies heeft, maar dat maakt niet uit, hij kan maximaal 100mHz draaien, een FSB van 200 dus.
je kunt niet goed zien:shocked: :p

een 2100 xp heefd ie en geen 2600

[Mod edit] Niet je bericht aan te passen als een Moderator jou bericht aanpast. Bij deze heb je een Waarschuwing te pakken PB volgt nog. Dit is de tweede keer dat ik het erin moet zetten[/Mod edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Stonecity,

Graag normaal gedragen op het forum anders volgt er een waarschuwing. Dit is niet de eerste keer dat je erop aangesproken wordt.
(vorige bericht aangepast.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan