Geekstogo legitiem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

computersufferd

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Op zoek naar een oplossing voor een ander computerprobleem kwam ik op de site van geekstogo. Zij bieden stap voor stap hulp bij het opschonen van je pc.
Is dit legitiem? Loop ik hiermee risico, of doe ik er juist goed aan om deze stappen te volgen? Beide computers thuis lopen bijzonder traag en geven allerlei rare meldingen, dus het is wel tijd voor een grote schoonmaak.

Hoor graag jullie mening!

Zou het niet slim zijn dat je ook de link naar die geekstogo pagina erbij levert? We kunnen dan gericht kijken of de tips hout snijden of niet.
Vermeld ook welk besturingssysteem je draait op de pc/laptop.

Verder is (in het algemeen) hetgeen wat geekstogo meldt geldig, dus betrouwbaar. Wél lijkt het alsof een hoop tutorials op die website al tijden/jaren niet zijn bijgewerkt, maar dat hoeft niet te betekenen dat de informatie die erin staat niet (meer) zou kloppen.

Tijs.

Tips die erin staan lijken mij 100% legitiem (natuurlijk heeft het geen zin om "Step Five: Post an OTL Log" te gaan doen, tenzij je ook op het geekstogo forum wilt gaan posten en hetzelfde geldt voor substap 7 in "Step Four: Rootkit Detection").

Overigens hebben we een (gedeeltelijk overlappende) instructie op Helpmij (deze pagina), waarbij ook SuperAntiSpyware wordt geïnstalleerd/gebruikt. SuperAntiSpyware wordt ook genoemd in de "Free Antivirus and Antispyware Software, Includes screenshots and recommendations"-link van GeeksToGo (is dezelfde link die genoemd wordt in de pagina, maar dan als "recommendations for free antivirus applications.")

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan