Geel driehoekje. Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shadyyy

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2014
Hallo allemaal
Een paar dagen geleden had ik een blauw error scherm. Dat probleem is opgelost maar daarna had ik geen internet meer.

Er komt steeds een geel driehoekje te staan en met probleemoplossing komt er geen antwoord uit. Er blijft ook steeds staan Identificeren... Geen internet toegang.

Iemand raad?

Begin met het volgende:
Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc)
Klik Netwerkadapters open, en verwijder alle netwerkadapters die je ziet m.b.v. erop klikken en daarna de Del toets. Laat wel de driver geïnstalleerd staan, als gevraagd wordt of ook de driver verwijderd moet worden!
Herstart de pc. De netwerkadapters zouden dan automatisch opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

Kijk of het je verder helpt. Indien niet, dan zou ik vermoeden dat drivers niet up-to-date zijn.

Tijs.

Ik heb het gedaan. Het heeft niet geholpen maar er staan wel iets van verschillende Ip adressen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze hetzelfde zijn?

De precieze melding moeten we hebben.
Staat er niet (eigenlijk) "ip conflict" (of een variant van dezelfde strekking?)

Tijs.

Dat het IP adres al eens wordt gebruikt ofzoiets. Ook moest ik een keer bij start cmd invullen --> ipconfig/all.

Het IP van de laptop is 169.254.176.230 en de standaard gateway is 212.54.40.25

Ik krijg dus geen IP toegewezen van de router..daarom kun je dus niet internetten.. Dat zei iemand me. Hoe kan ik dat veranderen??

Dan eerst nieuwere drivers downloaden en installeren voor de gebruikte netwerkkaart.

Tijs.

Vanaf een andere computer/laptop en dan overbrengen m.b.v. memory-stick (bijv.)

Tijs.

Oke en waar vind ik die drivers? Sorry ben niet zo'n pc held haha

Kijk in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )
Klik netwerkadapters open.
Dubbelklik de bedrade (of draadloze) netwerkadapter die je effectief gebruikt.
Ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het pull-down menu, bekijk wat er gemeld wordt en vul die codering in op http://devid.info/nl naast het vraagtekentje, boven aan de pagina om te achterhalen wat het is.
Natuurlijk kun je ook naar de website van de pc/laptop fabrikant gaan als het een meegeleverde netwerkadapter betreft en dan op type pc/laptop (zie sticker en/of aanduiding op voorkant en/of factuur en/of meegeleverd boekje voor het type) zoeken naar nieuwe(re) drivers.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan