Geel uitroepteken bij

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Hallo,
De PC van mijn kleinzoon (6 jaar) geeft problemen.
In apparaatbeheer staan enkele gele uitroeptekens en de muis gaat wel naar boven en naar beneden, maar moeilijk naar links en rechts. Opvragen van IRQ's geeft "conflict" bij IRQ 11. De muis is serieel standaard op comm2.
De gele uitroeptekens staan op de volgende teksten in apparaatbeheer:
1.Standaardmuis (serieel)
2.Systeemkaartuitbreiding voor PenP-BIOS
3.Standaardbus-beheer IDE-vaste-schijfcontroles.

In de bios staat "Mouse not installed" Terwijl ik hem wel gebruik, al is het met moeite.

Zo dat was het. Ben al dagen aan het knoeien en krijg het niet voor elkaar dat de muis normaal werkt en dat die gele foutmeldingen verdwijnen.
Gaarne enige hulp.

grtz,

Henk
 
ff de dingen met uitroeptekens gewoon verwijderen (Del) en dan ff opnieuw opstarten. Nu geeft hij aan dat hij nieuwe hardware gevonden heeft. Via hier even proberen de juiste drivers te installeren/erachter komen wat het precies is. Op windows cd staat ook wel een mousedriver, installeer deze ff dan is het probleem met de muis hoogstwaarschijnlijk ook opgelost.
 
Robbert,

Mag ik ook die dingen genoemd onder2 en 3 zonder problemen verwijderen???

grtz
henk
 
Ja, zijn toch geen drivers voor geinstalleerd dus als je ze verwijderd komen ze er na het opstarten toch weer in, met driver als je dan de driver kan installeren en anders staan ze er weer met een uitroepteken
 
Okay Robbert,

Hardstikke bedankt. Ik ga aan de gang.
grtz.,

henk
 
Na opstarten kwamen de gele uitroeptekens nummer 2 en 3 weer gewoon terug.
Hoe nu verder???
grtz.,

henk
 
Probeer het nog eens: verwijderen, maar dan in VEILIGE MODUS.
Start daarna PC gewoon weer op.

Vraagje nog: was dit altijd zo? Problemen?

Falco
 
Nee Falco. Toen ik de PC vorig jaar bij mijn kleinzoon bracht werkte alles normaal, maar ik heb niet gezocht naar gele uitroeptekens omdat alles werkte. De muis werkt weer. Ik heb nu opgestart in de veilige modus en dan zijn er geen gele tekens te zien. Toch de onderliggende zaken verwijderd en opnieuw opgestart. Maar die gele dingen zijn weer terug.

grtz.,

henk
 
Volgens mij is er wat mis met de moederbord drivers. Download daar eens de nieuwste van en installeer die.Tenminste bij mij zit de nummer 3 bij de moederbord drivers.

Suc6
 
Werkt systeem herstel ook niet?
Start/ Uitvoeren en dan typ daar:
scanreg /restore
wel spatie na scanreg.

Voor nuttige tips kun je ook op de pagina van Taz kijken.
Op: http://go.to/wintips

Klik daar op Windows 98. Staan veel tips en ook nog duidelijk in het Nederlands.

Groetjes
Falco
 
Hoi Falco,

Het commando is onbekend bij W95. Is er ook zoiets voor W95???
grtz.,

henk
 
Dat klopt Henk,
Dat commando is voor Win98.
Met Win 95 is het anders en wat ingewikkelder. De kans is dan ook groot dat andere (later) geïnstalleerde programma’s verdwijnen.
Op dit moment zou ik eerst de PC beetje schoonmaken van binnen (kwast + stofzuiger) en vervolgens toch alle kabeltjes controleren (extra aandrukken)

Groetjes
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan