Geel uitroepteken voor onbekend apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Hallo,

vorige week liep m'n systeem vast doordat winamp bleef hangen. Na de pc gerebooted te hebben bleken er verschillende apparaten (met name audio) niet meer goed geinstalleerd te zijn (gele uitroeptekens in device manager). Dus ik heb van de website van Asus de nieuwste drivers gedownload (moederbord type is K84N-E Deluxe). Nu zijn alle uitroeptekens weg, op 1 na. Ik kan niet zien wat voor 'n apparaat dit is en weet dus ook niet welke drivers ik moet downloaden. Dit staat er bij de properties van het apparaat:

The drivers for this device are not installed (Code 28).
Device type: unknown
Manufacturer: unknown

Device instance ID: ACP1\ATK0110\1010110

Als ik de boxen op de pc aansluit krijg ik een constant brommend geluid, heel erg irritant. Ik krijg dus geen enkel geluid uit m'n pc. Bij device manager en het audiogedeelte ziet alles er prima uit.

Wie kan me aub helpen?

En als je die uit je apparaatbeheer verwijdert en dan weer opnieuw laat detecteren kan hij de drivers niet van de windows xp cd vinden?

Klopt, ik heb het apparaat verwijderd maar telkens als windows het apparaat probeert te installeren kan hij de drivers niet vinden. Heb verschillende windows cd's geprobeerd maar het lukt niet.

Zou je een afdruk van je apparaatbeheer willen plaatsen?

Heb je de optie systeemherstel niet uitgeschakeld? Dan zou je anders je hersteloptie kunnen gebruiken.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie, m'n internet was nog niet aangesloten.

Zie printscreen.

Systeemherstel heb ik nooit ingesteld.

Bijlagen

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    57,7 KB · Weergaven: 96
Laat hem ook de drivers eens zoeken op de cd van het moederbord, denkelijk een onderdeel van de nVidia Nforce 3 driverpacket.

Ok bedankt, ik zal deze drivers vanavond eens proberen.

Ik heb geen cd bij m'n moederbord gekregen maar heb de laatste drivers van de asus website gedownload. Hier zaten ook realtek drivers bij maar misschien zijn deze beter.

confused: Het gaat niet om de Realtek drivers, die komen van Realtek.
Het gaat om de driverpakket voor de K8N-E Deluxe mobo.
Die moet eerst werken alvorens de audio codec chip gaat werken.

Hier te vinden.

De drivers voor het moederbord had ik al allemaal gedownload en geinstalleerd. Maakt het ook nog uit in welke volgorde ze geinstalleerd worden? Eerst alle mobo drivers en daarna de realtek drivers?

Wat ik ook nog geprobeerd heb is een schone installatie op een aparte harde schijf. Hierna waren er verschillende gele uitroeptekens in apparaatbeheer. Na het installeren van de mobo drivers bleef alleen dat ene apparaat over wat nu ook nog over is.

Hangt er nog nog wat anders aan die PC?, een cardreader, fotocamera, printer, o.i.d.?

Kan ook en gost device zijn, heb ooit zoiets gehad, gaf ik de USB aan als nieuwe device, en was het uitroepteken weg, kan natuurlijk ook een andere device zijn.

Er hangt wel een printer aan. Die heb ik een keer opnieuw geinstalleerd dus dat is het denk ik ook niet.

Ik zal het eens proberen met de USB-device maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat dit het brommende geluid oplost.

Gisteren de printer opnieuw geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb de cd van het moederbord gevonden maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik denk dat het brommende geluid veel dieper zit dan drivers. Kan ik m'n moederbord niet resetten of zo?

Je moet van de asus website bij utilities de cool en quiet utility downloaden.

Succes!

Download Eversest home edition, hiermee kan je alles zien wat in je computer ziet.

Vragen uit 2006 zijn niet actueel meer en daar hoeft niet meer op gereageerd te worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan