Geen 100% controle meer over PC na SECURITY SHIELD

Status
Niet open voor verdere reacties.

DONDIEGO2222

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Beste Helpmj.nl

Ik werd een tijd geleden geconfronteerd met een SECURITY SHIELD-virus (blijkbaar zeer hardnekkig)...

Op de Belgische website www.oplossing.be had ik een mogelijke oplossing gevonden... (het stappenplan volgen...) maar dit blijkt uiteindelijk niet afdoende te zijn.

Wie wil graag mijn topic daar (België) volgen en via deze website mij een oplossing bieden?

http://www.oplossing.be/index.php/topic,38371.new.html

En mag ik even zeggen... dit vind ik de 2 beste websites om personen in nood te helpen...! Bedankt aan alle Belgische en Nederlandse "oplossers"...

Don Diego

Maar.... je hebt dat HELE stappenplan gevolgd (dus inclusief Malwarebytes, Superantispyware, de diverse "Housecalls"), en het is nog niet weg?

Of... vind de virusscanner het alleen nog in "System Restore"?
Indien ja, zet "systeemherstel" even af, en zet het weer aan...

Dank voor de complimenten, trouwens...! :o

Laatst bewerkt:
Beste ErpCity

Ja, het volledige stappenplan is doorlopen; zelfs meerdere keren.

Het virus op zich wordt niet meer gevonden... maar ik krijg op geen enkele manier 100% controle over mijn PC; zou maar gedeeltelijke administratorrechten hebben.

Vandaar wellicht dat ik o.a. geen snelkoppelingen kan maken; de directory c:\users\diego is niet toegankelijk...

DonDiego

Laatst bewerkt:
Beste Harry Snor

Op jouw aanraden heb ik uitgevoerd wat je voorstelde.

MalwareBytes Anti-Malware en rkill had ik eerder ook al uitgevoerd.

Er werden geen infecties gevonden... dus het virus op zich is wel degelijk verwijderd.

Eén van de problemen waar ik blijf mee worstelen: ik kan geen snelkoppelingen op het bureaublad plaatsen. (er gebeurt niets)

Een ander probleem: ik kan via Dos niet aan de map c:\Gebruikers\diego (deze wordt niet getoond - bestaat zeker want wordt gescand in diverse programma's).

Nog een ander: tekeningen worden in mijn mail programma niet meer weergegeven... de settings voor het weergeven zijn wel degelijk correct.

Ik vermoed dat deze problemen toch een gevolg zijn van de oorspronkelijke malware.

Iemand suggesties wat ik nog kan proberen (ja; de mogelijkheid om alles te herinstalleren is de eenvoudigste... maar in eerste instantie niet de gewenste).

Don Diego

Hoi !

Welk OS draai je ?

Bij Win XP: Start - uitvoeren - sfc /scannow - intrommelen
Houd de XP-CD bij de hand en volg de aanwijzingen op het scherm.

Bij Win 7/Vista:

Windowstoets + R - cmd - enter.
Achter de prompt: sfc /scannow, gevolgd door "Enter .
Vermeld de uitkomst nog even hier.

Greetz.

Harry.

Laatst bewerkt:
Harry

Heb uitgevoerd wat je hebt gevraagd, krijg echter geen eindresultaat (lees: uitkomst) te zien.

Betekent dit dat alles in orde zou moeten zijn of moet ik ergens een log-bestand vinden?

Ik werk met Windows 7

Don Diego

Laatst bewerkt:
Hoi !

Bij Win 7 krijg je in het command-prompt venster na intrommelen van het commando te zien wat de resultaten zijn na 100 % controle.
Als daar geen meldingen staan zijn er een ernstige fouten in Win 7 gevonden.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan