geen 2 spellen online tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ron41

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Berichten
32
Ik heb een internet verbinding via Tele2, een adsl modem.
Op deze modem heb ik 2 computers aangesloten via een kabel. Er kunnen er:confused: ook maar 2 via een kabel op de modem worden aangesloten. Als ik nu met beide computers online wil een spel doen, bv Need for Speed, dan krijgt één computer geen verbinding met de server die als "host" fungeerd. T'is maar net welke computer iets sneller is en die komt dan online terwijl dan de ander blijft "zoeken".
Mijn zoon en ik zitten naast elkaar maar er kan er maar één online.
Dit niet niet van toepassing op het "gewoon"online zijn. We kunnen met beide computer tegelijk op het net surfen ed.
Volgens mijn maatje waar we dan mee "racen" moet ik eén computer een ander IP-adres toewijzen maar ik weet niet hoe dat moet. Wie wel of wie weet een oplossing?
 
Ik denk dat ik wel weet wat er hier misgaat: De server kan/wil maar met 1 PUBLIEK ip-adres een verbinding opbouwen. Omdat jullie beiden gebruik maken van 1 publiek ip-adres (via je router) kom je er dus niet.

Kijk eens na of je misschien met een aanpassing van de spelsoftware (andere poorten gebruiken) je misschien wél tegelijkertijd een verbinding mag/kunt hebben met zo'n gameserver?

Overigens raad ik je aan vóórdat je dit gaat proberen eerst eens na te kijken bij die gameservers of ze het wel toestaan/technisch aankunnen om vanaf 1 ip-adres meerdere verbindingen met de server te maken...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan