geen 5.1 geluid in windows

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Erry

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2005
hoi,

Ik heb een 5.1 speaker setje van philips gekocht samen met een SB live 24-bit kaartje (deze kan 7.1 aan)

ik heb alles geinstalleerd enzo maar ik krijg het niet voor elkaar dat ik geluid uit alle 5 de speakers heb.

in het setup menu van creative staat alles goed, als ik een test doe hoor ik uit elke speaker geluid dus daar ligt het niet aan.

Ook staat bij het geluid config van windows alles goed (5.1 speaker set etc)

Maar als ik muziek wil luisteren of iets anders krijg ik alleen maar geluid uit de front speakers.

heeft iemand eenig idee wat ik hieraan kan doen?

alvast bedankt

erry

Beste Erry,

speel je dan ook wel iets af wat 5.1 geluid geeft?
Ik bedoel een CD zal geen 5.1 geluid weergeven, om de dood eenvoudige reden dat het stereo is, dus 2.1.
Gooi er een goeie DVD in en luister goed.
Kijk dan voor de zekerheid nog even op het doosje van de DVD daty het ook echt een film oid is met 5.1 geluid, anders zit je voor niets te wachten op geluid uit je rear speakers.

Succes,
Fonz

bedankt voor je post fonz,

en jah ook als ik een dvd met 5.1 ondersteuning krijg ik ook alleen maar geluid uit de front speakers.

maar het moet toch ook kunnen dat als ik gewoon een mp3's afspeel of aan het gamen ben dat ik geluid uit alle 5 de speakers krijg?

ik gebruik trouwens power DVD om de film te bekijken.

ik zag trouwens wel net dat bij de opties van power dvd ik alleen kan kiezen voor 2 speakers, en niet voor een 5.1 ofzo iets.

Installeer Power DVD eens opnieuw?
En op die andere conclusie van jou moet ik ontkennend antwoorden.
Iets wat stereo is, wordt niet ineens surround door die kaart of speakers.
Veel games zijn overigens WEL 5.1

Fonz

hmmm ik zou eerst ff kijken naar je instellingen daar kan je vaak meerderen opties kiezen ik zelf heb ook 5.1 setje en had het in het begin ook maar heb toen met de instellingen gespeeld en kwam er achter dat ik de speaker's nog op normaal had staan en niet op 5.2 ik heb nu ook seround als ik een cdtje afspeel zonder 5.1 sound maar goed meschien heb je hier iets aan :thumb:

GrEeZz IKKE :)

Ik denk dat deze in de sectie geluidskaarten thuishoort.

Heb je wel in windows je speakers op 5.1 gezet?
Ik had hetzelfde probleem, in de software van m'n geluidskaart wel alles op 5.1 gezet, alleen in de speakerinstellingen van windows niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan