geen 5.1 keuzemogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonpuck

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8
Hey hallo,
ik heb sinds gister een probleem met mijn geluid. De pc hing en sindsdien heb ik geen 5.1 geluid meer. Kan het ook niet meer instellen. Als ik de pc opstart staan de instellingen bij geluiden en audioapparaten op 2 speakers ipv 5.1. Ook kan ik bij AudioHQ de instelling niet aanpassen, staat op 2/2.1 luidspreker en is niet te veranderen. Ik heb xp home sp3 op pc met een creative SB live! [E400} kaart erin. heb ook al geprobeerd alles qua geluid opnieuw te installeren maar zonder resultaat.
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt
 
Hey Ar1990nold,

heb die hotfix erop gezet maar nog steeds kan ik niets veranderen. Bij apparaatbeheer staat mijn kaart en staat dat hij goed werkt, niet dus...:(
 
1. Druk start
2. Ga naar control panel (configuratiescherm)
3. Druk op Sounds, Speech and Audio Devices
4. Druk op Sounds and audio devices
5. Druk bij speaker settings op advanced.
6. Stel de speaker setup in op 5.1
 
Ik heb hetzelfde probleem. En als ik probeer wat hierboven gesuggereerd word springt ie gewoon vrolijk terug naar 2.1 en doet verder nix. Ik heb een Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty. Deze heb ik de laatste drivers van geinstalleerd, en al verschillende keren opnieuw gedaan maar hij blijft zeggen dat het 2.1 is. Ik heb een Logitech Z-5500 speakerset...
 
@Toshy:Gaarne een eigen vraag maken.Meeliften/inbreken is niet wenselijk op Helpmij(lees niet toegestaan)
En ts'r reageert zelf al niet eens meer in dit topic.
 
als ik de pc opstart staat hij op stereoluidsprekers voor het bureaublad. Ik kan dit aanpassen maar maakt geen verschil en als ik de pc opnieuw opstart staat de instelling weer als het begin.
 
ook al geprobeerd en niets opgeleverd. zou het gewoon ook aan de pc kunnen liggen, heeft nl meer kuren
 
nee geen uitroep cq vraagtekens.
pc blijft zeer regelmatig hangen of klapt er ineens zomaar uit. Soms kan ik hem niet eens opnieuw opstarten en moet dan de schakelaar achter omzetten, dan lukt het wel weer
 
Dat zou misschien een probleem met de voeding kunnen zijn. (ook meer)
Voedingen verliezen na een tijdje de beloofde hoeveelheid watt wat ze zouden moeten leveren.
In het BIOS kun je waarschijnlijk instellen dat de computer na een power failure weer automatisch opnieuw opstart of uit blijft.
Daar zou ik ook 1s kijken maar dat zou niet de schakelaar achter de voeding moeten be�nvloeden.
Wat betreft het geluid zou het kunnen zijn dat de geluidskaart zo niet zijn stroom kan halen maar dat verwacht ik eigenlijk niet. (als het aan de voeding ligt)
Ik zou nog proberen de drivers van de (chip)fabrikant te verwijderen en niet meteen opnieuw installeren.
Dus bij de Sound, video and game controllers in device manager. Bij properties naar driver en dan Roll Back driver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan