Geen administrator account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsepelsje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2013
Nieuwe laptop gekocht met windows 8. Ben na een dagje eindelijk een beetje aan het wennen.
Nu kwam ik er net achter dat ik geen administrator account heb en dus bijna niks kan doen.

Toen ik de nieuwe laptop voor het eerst aanzette was ik automatisch 'Gebruiker' met lokaal account. Nooit wat over administrator zien voorbijkomen of een wachtwoord moeten instellen.

Zit de administrator er standaard op en wat is dan het wachtwoord? En hoe kan ik hiermee inloggen als ik hem niet kan vinden?

Ook niet al je met F8 opstart?
Dan hoort er een admin account bij te staan en als je geen wachtwoord opgegeven hebt zou je zo moeten kunnen inloggen.
Vervolgens maak je een ander account aan met admin rechten en herstart je normaal en dan zou het moet werken.

Ik heb inmiddels ontdekt hoe ik in veilige modus kan opstarten. Er is dan maar 1 account 'Gebruiker' maar die is lokaal. Er is gewoon geen admin!

Misschien moet ik terug naar de fabrieksinstellingen? Maar blijft windows er dan wel opstaan? Die stond er al op namelijk, heb geen schijfje ofzo.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Misschien helpt deze je even door lezen

Laatst bewerkt:
Bedankt, die had ik inderdaad gevonden. Het enige wat ik daaruit denk ik nog kan doen is terug naar de fabrieksinstellingen. Want die optie om de verborgen admin te vinden vereist een windowsdvd en ik heb hem geinstalleerd gekocht (dus zonder schijfje) Brengt mij op mijn hierboven gestelde vragen:

-Misschien moet ik terug naar de fabrieksinstellingen? Maar blijft windows er dan wel opstaan? Die stond er al op namelijk, heb geen schijfje ofzo.

Bedankt, die had ik inderdaad gevonden. Het enige wat ik daaruit denk ik nog kan doen is terug naar de fabrieksinstellingen. Want die optie om de verborgen admin te vinden vereist een windowsdvd en ik heb hem geinstalleerd gekocht (dus zonder schijfje) Brengt mij op mijn hierboven gestelde vragen:...
Hier staan alle DVD/CD's als iso, key heb je dus compleet legaal vd MS site:
http://answers.microsoft.com/de-de/...-dateien/610a3a3c-e99c-42e6-8cf8-fda31127b035

Lees die schone pc tekst heel goed.
Maak anders eerst een herstelpunt of backup, ook van je data.... just in case (maar die had je natuurlijk al.. ;) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan