Geen administrator rechten meer op eigen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

xl3igplayer

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2011
Berichten
143
Hallo allemaal,

ik zit met een vervelend probleem. Omdat ik iedere keer als ik windows opstartte op mijn account moest klikken (ik heb 1 account op mijn computer staan. Heel raar dus) ben ik gaan zoeken voor een oplossing om dit te veranderen. Ik kwam op een website die me aanrade om dit te doen:

1. Bij start netplwiz in te typen
2. Het vinkje weghalen bij “Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken”
3. een wachtwoord instellen
4. Opnieuw opstarten

Dit heb ik allemaal gedaan met als resultaat dat ik nu geen administrator rechten meer op me eigen account heb. En het rare is dat ik nergens meer een wachtwoord in kan voeren. Als ik nu iets vanuit mijn eigen en enigste account probeer uit te voeren krijg ik dit:

hlpm1.png

Ik gebruik een thema, dus dit lijkt misschien windows 8 of anders maar ik draai windows 7

Ik kan dus niet op Ja klikken. En ook nergens een administrator wachtwoord invoeren (wat ik dus wel weet)
Ik zou graag willen dat ik weer een administrator ben op mijn eigen account!

Alvast bedankt!

[edit] Ik ben net even afgemeld. En ik zie dat als ik weer aan wil melden dat ik een nieuwe optie heb en dat is niet alleen het plaatje van mij account aan klikken maar ook van een 2e account. Daar moet ik wel zelf gegevens invullen zoals een gebruikersnaam en een wachtwoord. Maar admin of administrator met mijn gekozen wachtwoord bij 3 werken daar niet op...
Ik heb snel even een plaatje opgezocht. Dit is niet mijn computer maar een afbeelding van google. Maar het ziet er wel zo uit. er staat ook Ander account
hlpm2.png
 
Laatst bewerkt:
Ik had dit probleem laatst ook bij een laptop, even in veilige modus gestart en toen een ander account aangemaakt..
 
Dat mag ook niet werken. Het zelfde als ik bij niet veilige modus krijg.
Ik kan niet op je JA knop drukken. Dus is het ook niet mogelijk om een account aan te maken.

hlpm3.png
 
Ok, dit is een vaak voorkomend probleem, waarschijnlijk heb je een Home-versie van 7, & daarin is de Administrator-account standaard uitgeschakeld. Zoja, doe dit:

Aanmelden als (een) Beheerder.

Start, Programma's, Bureau-accessoires, Opdrachtprompt, RechterMuisKlik, Uitvoeren als Administrator.

Typ:

net user Administrator /active:yes

De naam achter user is hoofdlettergevoelig & dient tussen apostrofes, aanhalingstekens, gezet te worden indien er spaties of andere vreemde tekens in voor komen.
Herstarten, & als je niet direct doorgestuurd word naar het Bureaublad van de Standaardgebruiker, zie je zowel die als de Administrator in het Welkomstscherm.
 
WDHBGS, de TS is het wachtwoord niet kwijt en jij komt met gratis windows wachtwoord krakers....
Waarom zou iemand die onbetrouwbare software moeten installeren die wachtwoorden omzeilt?
 
Laatst bewerkt:
Helaas heb ik het zelfde probleem als xl3igplayer dus als iemand een oplossing heeft voor dit probleem hoor ik het graag.... *KNIP*
b.v.d. Louis
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Louis070
Graag zelf een nieuw topic aanmaken en geen mailadressen in je bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan