geen administrator toegankelijkeheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamitommie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Berichten
231
Hallo,

ik zit met het volgende probleem: ik krijg geen toegang tot sommige delen van mijn computer. Als ik bijvoorbeeld een spel wil installeren dan krijg ik het volgende:

there was a file acces problem. You have to be logged into Windows as a user with admin rights.

wat moet ik doen? Ik heb maar 1 user acc en die is van mij. hoe kan ik daarvan admin maken?
 
Opstarten in Veilige modus met opdrachtprompt (PC opstarten, herhaaldelijk F8 drukken totdat de opstartopties van XP verschijnen, daar dan Veilige modus met opdrachtprompt kiezen).

Zodra dat gelukt is in het opdrachtprompt-venster: net localgroup administrators jouw_gebruikersnaam /add

(Natuurlijk jouw_gebruikersnaam vervangen door het account dat je gelijkwaardig aan Administrator wilt maken).

Bestaat je gebruikersnaam uit 2 of meer woorden, dan er "-tekens omheen zetten.
Voorbeeld: Jan Pietersen is je gebruikersnaam:
net localgroup administrators "Jan Pietersen" /add

Daarna de pc opnieuw opstarten en inloggen onder je eigen gebruikersnaam.

Succes,

Tijs.
 
ik probeer het steeds maar het lukt niet. Er word steeds gezegd dat mijn gebruikersnaam/groepsnaam onjuist is.
Ik doe het nu bij uitvoeren zonder opdrachtpromp anders moet ik steeds de pc opnieuw opstarten.
Als ik het invoer dan krijg ik type net helpmsg 3783 voor meer hulp.

Wat moet ik doen?
 
Kijk eerst eens na of de group Administrators nog wel bestaat? Hiervoor hoef je niet opnieuw op te starten.
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup

Dat levert (bij mij) het volgende op:
Aliassen voor \\TIJSPC

---------------------------------------------
*__vmware__
*Administrators
*Gasten
*Gebruikers
*HelpServicesGroup
De opdracht is voltooid.

Kijk na of bij jou die groep Administrators ook genoemd wordt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan