Geen adsl verbinding, lampje router knippert

• Onderwerp starter Onderwerp starter jw19
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jw19

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
hallo,

even de gegevens op een rijtje:
router is van het merk E-tech
Adsl verbinding via Wanadoo.
Gebeurtenis:
Internet stond aan. Het onweerde die avond. Harde knal van onweer. Verbinding weg. Vanaf toen heeft adsl niet meer gedaan. lampje van de router knipperde ook vanaf toen.

We hebben er al een monteur bij gehad. Die zij dat alles in orde was. Dus geen dingen kapot etc. Daarnaast nieuwe router aan gehad, nog steeds geen verbinding.
Wanadoo al gebelt. Die kunnen niet eens een antwoord geven op je vraag. Modem kwam ook niet bij hen binnen.

Ik weet het echt niet meer.

Zou iemand van jullie mij misschien kunnen helpen? Of weten jullie wat het probleem is?

Alvast bedankt.

Jan Willem.

Gebruik je een apparte modem.
Zo ja dan zou Wanadoo je moeten kunnen pingen en komt de modem niet binnen dan zou de modem defect kunnen zijn.
Probeer even een pc rechtstreeks op de modem kijk of je dan misschien verbinding hebt.

Laatst bewerkt:
Livebox dus?

kan je wel pingen naar: 192.168.1.1?

of naar je router? als je kan pingen naar je router maar niet naar de livebox (brak ding bij mij al 2x kapot gegaan) dan moet je gewoon bellen en vragen vor een nieuwe!:thumb:

Even proberen rechtstreeks aan de modem dan weet jezeker of je router of modem het heeft begeven.

Hallo,

ik heb de laptop aan de router gekoppelt. Ik krijg nu wel verbinding en kan ook pingen naar http://198.192.1.1. maar het lampje van de router knippert nog steeds. (die van WAN)
Zou de router kapot zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan