Geen antivirus geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

amier97

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo,

Ik heb op mijn PC geen beveiliging omdat mijn PC dan een stuk sneller werkt.
Alleen was mijn vraag dan: is het heel erg om geen anti-virus/spyware programma op je computer te hebben?
Mijn pc is er wel een stuk sneller door.

Groeten

Laat me raden, als het alleen daarom te doen is ben je heel erg fout bezig.
Een goede antivirus is een must, zeker als je het net op gaat.
MSE is een hele lichte maaar een betrouwbare gratis antivirus die het systeem niet zo belast. Mits je een legale windows hebt.

Hoi Amier,
Slim is het niet om een antivirus achterwegen te laten. En wat hier boven ook al staat. Met die reden zou ik het zeker niet laten. Er zijn genoeg virusscanners die je computer "niet traag" maken.

Kijk is op deze website daar staat het een en ander uitgelegd over virusscanners en wat ze doen.

http://computerenvoorsenioren.nl/virusscanners.html

Wellicht dat het met deze website duidelijker wordt maar ik zou het zeker afraden.

Groetjes en Succes (Y)

Mark

Hallo,

Ik heb op mijn PC geen beveiliging omdat mijn PC dan een stuk sneller werkt.
Alleen was mijn vraag dan: is het heel erg om geen anti-virus/spyware programma op je computer te hebben?
Mijn pc is er wel een stuk sneller door.
Jij schrijft driemaal 'mijn pc', dat is dan nog maar de vraag! Ik denk dat met een internetverbinding de pc binnen enkele minuten besmet is.

Hallo,
Bedankt voor de reacties
Ik heb onmiddelijk MSE geinstalleerd en het een scan laten uitvoeren,
Gelukkig zijn er geen bedreigingen gedetecteerd terwijl ik de pc al ong een jaar gebruik zonder beveiliging..
Hoe kan het dan dat De Hulk zegt dat mijn pc met een internetverbinding binnen enkele minuten is besmet?

Groetjes

Amier,

Meestal is het zo dat als je op een site gaat browsen je meteen allemaal cookies en andere **** binnenhaalt die je helemaal niet wilt hebben.
Soms, als dit door "verkeerde" mensen gemaakt is en er bepaalde software op een site meegestuurd wordt zit het zonder dat jij het weet in je computer. En hoe meer jij surft hoe meer het in je bestanden gaat nestelen. Dat bedoeld de hulk. Je moet hier echt mee oppassen!

Groetjes Mark

Het ligt er natuurlijk aan wat je op de pc doet. Ik surf wat ik wil, doe internetbankieren (beveiliging keiharde noodzaak) en voer duizenden bewerkingen uit, bezoek duizenden blogs/sites, werk met 40.000 mappen en miljoenen bestanden. Ik installeer en download honderden programma's. In het begin had ik de beveiliging zeer kort uitgeschakeld en gelijk kreeg ik Theo van Gogh op mijn beeldscherm (was goed mis). Men heeft ook al geprobeerd diverse keren in te breken op mijn pc en ook worden ontelbare tracking-cookies geplaatst en registersleutels geïnfecteerd. Ja, normaal zonder beveiliging zie je dat ook niet. Keyloggers kunnen ook geplaatst worden zonder dat je dat door hebt.

Als ik jou was zou ik ook een scan doen met MBAM (freeware).

Oh, ik begrijp het..
Nu gebruik ik MSE in combinatie met Malwarebytes, is dit goede beveiliging voor m'n pc?

Iedereen bedankt, groetjes

:thumb: En als je ook nog een goeie firewall installeerd/activeerd ben je goed op orde.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach, als je wat internet, facebook, e-mail en office progjes gebruikt kun je ook Linux installeren
Hoef je je over virussen geen zorgen te maken en de beveiliging door het scheiden van rechten is ook stukken beter
Maar sommige dingen werken net iets anders en er is niet voor ieder programma een Linux alternatief, alhoewel zelfs voor AutoCAD is een zeer goed alternatief.

Hi #Team7Ultimate,
Dit lijkt mij geen goede beveiliging. MBAM is tegen malware en een try-out versie om handmatig mee te scannen? Microsoft Security Essentials is zo ongeveer het slechtste dat me is overkomen en ik ben er nog niet uit hoe het iemand verder kan helpen met beveiligen. Microsoft software is volgens mij niet de meest professionele.

Wat dan wel? Neem een gratis Virus scanner die het systeem weinig belast en geen scans uitvoert op de achtergrond maar wel dagelijks nieuwe virus definities geeft. Mijn voorstel is AVast! om mee te beginnen. AVast! beschermt mij ook regelmatig op Internet tegen aanvalspagina's terwijl ik gewoon de gratis Home Editie heb. De eerste scan duurt echter wel een paar uur.

Sommige programma's hebben een bewaking van de system-internals hierdoor wordt de gebruiker om bevestiging of vertrouwen gevraagd voor iedere waar te nemen actie. Kwaadwillenden kunnen dan nooit de systeeminstellingen veranderen en bovendien krijg je beter inzicht in waar de computer mee bezig is waardoor je ook updaters, indexeerders en zoekbalken kunt weigeren. Probeer CounterSpy versie 2 shareware met beveiliging op "paranoid" of de latere Vipre van Sunbelt (die nog wordt ondersteund) of de gratis Spybot Search & Destroy met teatimer. CounterSpy shareware versie 2 is mijn keuze hiervoor maar helaas moet je dan proberen om deze niet te laten updaten omdat je dan een raar opstartscherm kunt krijgen met een onbekende virusscanner.

Buiten deze twee benaderingen is een goed beveiligde computer zonder scanner of bevestigingen van veranderingen ook mogelijk. Je moet dan een programma installeren wat de computer na iedere sessie weer terugbrengt in de zelfde staat met uitzondering van bepaalde gebruikers mappen. Dit systeem gebruiken scholen, bibliotheken en Internetcafés. Zo een programma houdt alle wijzigingen bij, waardoor het terugzetten niet zo lang duurt als bij een complete reservekopie. Voorbeelden van dergelijke handige programma's zijn: Rollback_Rx_Pro_8.1.0.2693111823 en SKANIX ILLUSION. Het is mensen niet eens gelukt om de computer expres te besmetten en het geeft een gevoel van volledige controle.

de beste gratis antivirus software met de lichste foodprint is avast!7 antivirus, is een aanrader en is zelf beter dan betalende antivirus software die op de markt zijn, als ik jou was zou ik avast installeren en die MSE verwijderen en ook Malwarebytes Antimalware ook gratis installeren, avast en malwarebytes antimalware zijn een must! :thumb:

Avast!7

MBAM

en is zelf beter dan betalende antivirus software die op de markt zijn,
Onzin verkopen kan iedereen. Ik gebruik Norton Internet Security en kan surfen, downloaden, internetbankieren en verder doen wat ik wil en heb geen problemen. Uiterst laag CPU- en geheugengebruik en optimale beveiliging met updates tot op de minuut. NIS heeft zelfs een gamermodus. Met welke problemen staan de fora dan vol? Dus ik heb er graag vier tientjes per jaar voor over, want ik heb geen tijd voor problemen en wil mijn pc optimaal gebruiken.

Spocky verkoop echt geen onzin hoor. Avast! is beter dan veel betaalde anti-virus oplossingen. Ze lopen er niet mee te koop maar bij de eerste versies hebben zij vermeldt dat ze denken de betalende gebruikers meer te kunnen beschermen door virusdefinities aan iedereen ter beschikking te stellen.

Norton is een aardige man maar de programma's zijn moeilijk en belasten het systeem. Heb je het dan alleen over beveiliging op Internet? Ik heb hiervoor haast iedere dag wel een blokkering van Avast! en ga daarvoor niet nog een keer een abonnement betalen want het zelf aanklikken van dingen kan iedere computer overnemen en haast iedere veel bezochte site kan ineens een aanvalssite worden. Ik ben zelfs aangevallen door hackers op de Google site. Hier nog een link van een gratis scanner die een onbekende site kan scannen met tientallen scanners. https://www.virustotal.com/#url Voor het geval dat je een onbekende link moet aanklikken.

Norton is allang not done. Véél te zwaar qua systeembelasting.
NIS heeft zelfs een gamermodus
Heeft Avast ook al heel lang in zich.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan