geen antivirusprogramma volgens sp2 windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge.v

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2002
Berichten
22
Gisteren via automatische updates sp2 van windows geinstalleerd en na installatie bleek dat ik helemaal geen antivirusprogramma op mijn computer heb. Elke keer als ik nu opstart ,verschijnt die boodschap.

Mijn computer is nu zo´n 2 jaar oud en ik meende dat er toen norton antivirus 2002 op zat.
Alles was kant en klaar geinstalleerd bij de koop.
Ik ben een volkomen leek op dit gebied , maar via "zoeken" vond ik wel bij program files staan norton antivirus.
Bij mijn weten is dat nooit geupdated of het moet automatisch zijn gegaan, maar dat dacht ik niet.
Mijn vraag is -moet ik een nieuw anti virus installeren en dat oude wat ik vond weg halen(ik zou niet weten hoe)
Of kan ik ergens updaten?
Misschien kan iemand mij hier een antwoord op geven, want ik weet werkelijk niet wat ik nu moet.
Via jullie ben ik destijds ook heel goed van mijn spyware af geholpen en daar ben ik jullie nog steeds heel dankbaar voor.



Bijvoorbaat Dank. Inge.V
 
Heb je bij norton al gekeken of daar iets staat van life update.
Klik dat eens aan en kijk eens of norton nog wil updaten.
Als dat niet meer wil dan zal je een nieuwe virusscanner moeten kopen.
 
in eerste instantie norton verwijderen ... dan pas nieuw proggie installeren.

Avast ( freeware ) vind ik echt een aanrader.
www.avast.com
 
Op de eerste plaats heel erg bedankt voor jullie reacties en de moeite.
Het probleem is inmiddels opgelost.
Ik was verschillende keren al op de site van norton geweest en later na veel zoekwerk ontdekte ik dat er een mogelijkheid was om je computer te laten screenen.Daaruit bleek dat er al die tijd toch automatisch geupdated is en dat de computer dus wel degelijk beveiligd is , alleen sp2 van windows herkent de oude versies van norton niet.
 
Geplaatst door inge.v
Op de eerste plaats heel erg bedankt voor jullie reacties en de moeite.