geen antivirusprogramma volgens sp2 windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge.v

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2002
Berichten
22
Gisteren via automatische updates sp2 van windows geinstalleerd en na installatie bleek dat ik helemaal geen antivirusprogramma op mijn computer heb. Elke keer als ik nu opstart ,verschijnt die boodschap.

Mijn computer is nu zo´n 2 jaar oud en ik meende dat er toen norton antivirus 2002 op zat.
Alles was kant en klaar geinstalleerd bij de koop.
Ik ben een volkomen leek op dit gebied , maar via "zoeken" vond ik wel bij program files staan norton antivirus.
Bij mijn weten is dat nooit geupdated of het moet automatisch zijn gegaan, maar dat dacht ik niet.
Mijn vraag is -moet ik een nieuw anti virus installeren en dat oude wat ik vond weg halen(ik zou niet weten hoe)
Of kan ik ergens updaten?
Misschien kan iemand mij hier een antwoord op geven, want ik weet werkelijk niet wat ik nu moet.
Via jullie ben ik destijds ook heel goed van mijn spyware af geholpen en daar ben ik jullie nog steeds heel dankbaar voor.



Bijvoorbaat Dank. Inge.V
 
Heb je bij norton al gekeken of daar iets staat van life update.
Klik dat eens aan en kijk eens of norton nog wil updaten.
Als dat niet meer wil dan zal je een nieuwe virusscanner moeten kopen.
 
in eerste instantie norton verwijderen ... dan pas nieuw proggie installeren.

Avast ( freeware ) vind ik echt een aanrader.
www.avast.com
 
Op de eerste plaats heel erg bedankt voor jullie reacties en de moeite.
Het probleem is inmiddels opgelost.
Ik was verschillende keren al op de site van norton geweest en later na veel zoekwerk ontdekte ik dat er een mogelijkheid was om je computer te laten screenen.Daaruit bleek dat er al die tijd toch automatisch geupdated is en dat de computer dus wel degelijk beveiligd is , alleen sp2 van windows herkent de oude versies van norton niet.
 
Geplaatst door inge.v
Op de eerste plaats heel erg bedankt voor jullie reacties en de moeite.
Het probleem is inmiddels opgelost.
Ik was verschillende keren al op de site van norton geweest en later na veel zoekwerk ontdekte ik dat er een mogelijkheid was om je computer te laten screenen.Daaruit bleek dat er al die tijd toch automatisch geupdated is en dat de computer dus wel degelijk beveiligd is , alleen sp2 van windows herkent de oude versies van norton niet.
waarom zou je norton 2002 automatisch blijven updaten als je je abonnement nooit hebt verlengd ? Tenzij ie natuurlijk gekraakt is ...
 
....hier schrik ik van.
Ik heb op de site van Norton mijn computer op veiligheid laten testen en daar kreeg ik het bericht dat er geen probleem was en dat ik goed beveiligd was ....althans iets van die strekking.
Daarvoor had ik iets gelezen dat alleen norton 2004 en 2005 herkent worden na installatie van sp2.
Ik had inmiddels ook op mijn computer bij configuratiescherm gezien dat er zoiets als LiveUpdate1,6(Symantec Corporation) enLiveReg(SymantecCorporation) stond.
Daaruit trok ik de conclusie dat het wel in orde zou zijn, omdat ik Symantec zag staan.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit eerder geweten dat je een abonnement moet hebben op norton.
Het totaalpakket zat allemaal al op de computer toen ik die kocht. namelijk een HP pavilion met norton antivirus 2002.
Als er dus iets mis kan zijn ,dan hoor ik dat graag,ik was net opgelucht nl,dat het toch in orde zou zijn.....

Inge.V
 
Inge,

Klik eens op de live update en kijk of er iets wordt opgehaald bij symantec.
Als jou abbo is afgelopen dan zal dat netjes vermeld worden hoor.
 
Bedankt voor je moeite puppie,

Ik heb even bij configuratiescherm op LiveUpdate geklikt en daar verscheen het volgende:

2 schermpjes boven elkaar
OP de bovenste stond: "de inbelverbinding die eerder is opgegeven voor liveUpdate bestaat niet meer.Geef een nieuwe verbinding op."
(Ik had eerst een isdn inbelverbinding en heb nu alweer een jaar adsl.)
Het onderste schermpje vermeldde: "Liveupdate wordt al uitgevoerd of het configuratievenster van LiveUpdate is al geopend.Wacht tot deze Update sessie is voltooid of sluit het configuratievenster,voordat LiveUpdate opnieuw start."
Is dit wat je bedoelde?
Ik zou denken dat er sprake is van een update, maar ik weet het niet zeker.

groet Inge.v
 
Nee dat is geen update.
Staat er in je programma map (via start alle programma's) een map norton antivirus.
Zo ja staat daar een live update bij.
Waarschijnlijk gaat de live update niet goed i.v.n. verkeerde instellingen (isdn)
Deze zul je moeten aanpassen.
 
Ik zie helemaal geen map met norton antivirus staan bij start- alle programma´s.
Ik kan me herinneren dat ik norton antivirus 2002 zag staan toen ik destijds de computer had gekocht.
Ik zie op dit moment bij program files wel een map met norton antivirus staan maar zonder 2002 erbij. Via "zoeken" was dat het enige wat gevonden werd.
Ik begrijp dat doordat de instellingen niet aangepast zijn de update niet goed gaat.
Ik heb inmiddels wel "geprobeerd" om op de diverse schermpjes te kijken wat of hoe ik de instellingen veranderen moet, maar dat is voor mij "gokwerk", daar durf ik op eigen houtje niets aan te veranderen.
Ik durf het bijna niet meer te vragen,maar kan iemand van jullie daar misschien iets over zeggen?

groet Inge.V
 
kijk eens in het programma norton zelf ... daar staat nl vermeld welke de laatst geïnstalleerde virusdefinitie is ... ik vrees ervoor dat die bij jou een 2 - tal jaren oud zal zijn ...
 
Ik zag even door de bomen het bos niet meer ,maar alle tips hebben wat geholpen.
Als ik via configuratiescherm op een icoontje klik van Symantec LiveUpdate krijg ik een boodschap dat mijn inbelverbinding niet meer werkt.(dat klopt want ik heb adsl sinds een jaar).Durf dat niet zomaar handmatig te veranderen .
(Volgens advies van de jean naar de map zelf gegaan)
Via start-alle programma´s-verkenner naar de map zelf van Symantec / LiveUpdate gegaan ..... Heb daar op installer geklikt en vanaf dat moment is alles gaan werken en werd ook de internetverbinding gevonden.
Daarna op de wizard liveUpdate geklikt en volgens aanwijzingen dat diverse malen herhaald tot de boodschap kwam dat alle Updates geinstalleerd waren.
Het betekent in ieder geval (hoop ik) dat de beveiliging inderdaad geinstalleerd is en nu ook weer up to date.
Nu nog zien of sp2 dat herkent.
Julie allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.

inge.v
 
Oke dat is mooi om te lezen dat het weer goed is gekomen.
Nu nog even op de link van Snelbergje klikken en dan zou het goe moeten gaan.

En als je wat te vragen hebt gewoon doen, Daar is dit forum voor.:D
 
Ik heb ook de nederlandse versie van Snelbergje gevonden:

http://www.symantec.com/region/nl/techsupp/sp2/faq.html

-Ik heb uit dat bericht begrepen dat het beveiligingscentrum van sp2 de beveiligingstatus van Norton niet weet te bepalen,omdat Norton is voorzien van een beveiliging, die wijzigingen onmogelijk maakt.

Voor Norton 2005 is dat geregeld en voor 2004 is er een update . Mijn conclusie is......voor 2002 en 3...bezitters moet je dus zelf uitzoeken of je wel beveiligd bent.
Dat was echt het laatste.
Bedankt allemaal.

Inge .v
 
Als je doet wat Saldos in de link van Snelbergje aangeeft, werkt het ook met Norton 2003.
Het lijkt me dat het met Norton 2002 dan ook moet werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan