Geen Audio apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ag12x

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Berichten
3
Beste mensen,

Ik zit met een probleem. Ik heb 'Malwarebytes Anti-Malware' over mijn computer gehaald en 60 virussen verwijdert. Na die scan kwam er niets meer uit mijn boxen. Ik ben toen naar de configuratiescherm gegaan en heb op Geluiden en audioapparaten geklikt. Geen audio apparaat.

Daarna naar Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer -> Geen beeld of pictogram
Ik ben terug naar het configuratiescherm gegaan en heb op Hardware geklikt. Ik kreeg geen reactie.

Ik heb het net afgespeurd, maar ik ben helemaal vast gelopen.

Dit zijn mijn computer instellingen:
Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 1
AMD Athlon(tm) XP

Moederbord:
ID:11/25/2003-AK32-6A6LVH28C-00
Naam: Shuttle AK32A (5 PCI, 1 AGP, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, Audio)

BIOS Type: Award
Award BIOS Type: Phoenix-Award BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap: (AK32S30A) VIA KT266A VT8366A+VT8233

VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Everest gaf het volgende aan bij multimedia:
- Windows Audio (Blanko beeld)
- PCI / PnP Audio (Apparaat beschrijving: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller)
(Ik weet niet of dit helpt)

Ik heb een aantal drivers gevonden en geprobeerd te installeren.
De drivers van de moederbord heb ik gedownload van de shuttle website. Ik heb het geprobeerd om te installeren, maar die drivers reageren niet.
De 'ViaAudio140a' drivers (Realtek AC'97 Audio) heb ik ook geprobeerd. Tijdens de installatie krijg ik een bericht dat hij de 'alcxwdm.cat' niet kan vinden. Ik geprobeerd dat bestand te downloaden, maar ik weet niet waar ik dat bestand moet plaatsen.

Na veel websites te hebben afgezocht, right ik mij nu op jullie.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Ag
 
Kijk bij apparaatbeheer naar de tag, Besturing voor geluid etc. klik op het geen wat verschijnt en druk rechtermuisknop -> installatie ongedaan maken, ga nu naar windows update en kijk of er een update beschikbaar is voor je Audio apparaat, Microsoft heeft namelijk een nieuw soort protocol in het updaten van bepaalde hardware, indien een nieuwe hardware wordt aangesloten en microsoft heeft daarvoor de geschikte drivers worden deze direct (uiteraard met toestemming) geinstaleerd.
 
Ik snap wat je bedoelt, maar het werkt niet.
Ik heb het Apparaatbeheer geopend, maar er is niets zichtbaar.
Er staat boven "Apparaatbeheer op lokale computer" en daaronder staat helemaal niets. Geen pictogrammen of iets dergelijks.
 
x1-3.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan