Geen audio bij laptop naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bavixke

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Hoi,

Als ik mijn laptop naar tv wil aansluiten via HDMI heb ik mooi beeld, maar geen geluid. Als ik naar 'Afspeelapparaten' ga, zie ik ATI HDMI Outpout staan maar die staat aangegeven als niet aangesloten.

Na wat Googlen heb ik de driver geupdate, maar nog geen resultaat.

Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar mijn laptop (HP EliteBook 8740w) heeft enkel een DisplayPort poort dus heb ik er een adapter tussen zitten om mijn laptop toch op mijn TV aan te sluiten via HDMI.

Hopelijk weet iemand hier raad mee.

Ik heb hetzelfde probleem... :(
Zou graag televisie van uitzendinggemist enz willen kijken via mijn laptop op mijn tv maar op een of andere manier lukt dit niet. Kan dit te maken hebben omdat ik een Dell laptop heb en een Samsung tv? Help pleaseee! groetjes Paul:thumb:

Helaas

Hoi,

Als ik mijn laptop naar tv wil aansluiten via HDMI heb ik mooi beeld, maar geen geluid. Als ik naar 'Afspeelapparaten' ga, zie ik ATI HDMI Outpout staan maar die staat aangegeven als niet aangesloten.

Na wat Googlen heb ik de driver geupdate, maar nog geen resultaat.

Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar mijn laptop (HP EliteBook 8740w) heeft enkel een DisplayPort poort dus heb ik er een adapter tussen zitten om mijn laptop toch op mijn TV aan te sluiten via HDMI.

Hopelijk weet iemand hier raad mee.

Deze port geeft naar mijn weten alleen beeld weer, audio loopt dus niet via deze kabel, correct me if I'm wrong, dus het is niet mogelijk om het geluid via de tv te laten lopen via HDMI.

Wat wel mogelijk is, is een kabel van de hoofdtelefoonuitgang naar een audioset met tulpingang te laten lopen via Jack (3,5mm) naar tulp (rood/wit). Deze kabels zijn te koop bij nagenoeg elke elektronicazaak.

Je moet dan natuurlijk wel over zo'n apparaat beschikken.

Ik hoop dat ik je hiermee wat op weg geholpen heb.

Is mogelijk

Ik heb hetzelfde probleem... :(
Zou graag televisie van uitzendinggemist enz willen kijken via mijn laptop op mijn tv maar op een of andere manier lukt dit niet. Kan dit te maken hebben omdat ik een Dell laptop heb en een Samsung tv? Help pleaseee! groetjes Paul:thumb:

Dag Paul,

Zie ook mijn antwoord op de post van Bavixke. Als je direct met HDMI werkt dan kun je de audiosignalen wel doorsturen naar de televisie. Kun je daarom iets meer informatie geven over beide apparaten.

Groetjes Colin

Deze port geeft naar mijn weten alleen beeld weer, audio loopt dus niet via deze kabel, correct me if I'm wrong, dus het is niet mogelijk om het geluid via de tv te laten lopen via HDMI.

Wat wel mogelijk is, is een kabel van de hoofdtelefoonuitgang naar een audioset met tulpingang te laten lopen via Jack (3,5mm) naar tulp (rood/wit). Deze kabels zijn te koop bij nagenoeg elke elektronicazaak.

Je moet dan natuurlijk wel over zo'n apparaat beschikken.

Ik hoop dat ik je hiermee wat op weg geholpen heb.

Via HDMI is geluid zeker mogelijk, want vorige laptop kon het wel. Van DisplayPort naar HDMI normaal ook volgens een paar pagina's die ik vond via Google. Maar bedankt voor uw raad, misschien zal ik die wel opvolgen, dan zijn alle problemen meteen van de baan :)

EDIT: op HP forum hebben ze nu ook gereageerd, blijkbaar komt er geen audio mee over met een adapter (maar op Linux wel). Het is iets vreemds en denk dat ik die Jack naar tulp ga kopen.

Laatst bewerkt:
Heb nu zo'n kabel gekocht. Nu is mijn vraag nog altijd hoe krijg ik er geluid uit :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan