Geen audio, geen paint, geen sp2..

Status
Niet open voor verdere reacties.

UberMelig

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
5
Hoihoi! Om te beginnen: ik weet niet zeker of ik dit topic in het juiste forum geplaatst heb, zo nee: excuses..

Ik heb een tijdje geleden bij Software --> Windowsonderdelen het vinkje weggehaald bij Bureau-accessoires. Dit heeft ervoor gezorgd dat alle onderdelen daar niet meer beschikbaar zijn (o.a. Paint). Als ik het weer aanvink en op volgende klik, krijg ik de mededeling dat ik de cd-rom Windows XP Home Edition Service Pack 2 moet invoeren, alleen heb ik die niet? En SP2 krijg ik niet gedownload via de microsoft-site.

Anyway, gisteren is dus ook opeens mijn geluid weggevallen. Nou heb ik dit wel vaker gehad, dan stond 'Dempen' gewoon aan bij volumeregeling, alleen is het volumeregelingicoontje op miraculeuze wijze verdwenen. Goed, ik enthousiast via configuratiescherm naar Geluid, maar wanneer ik daar klik op 'icoontje plaatsen in systeemvak', krijg ik de melding dat ik eerst Volumeregeling moet installeren bij Software.
En ik meen dat volumregeling altijd onder entertainment stond, wat weer onder bureau-accessoires staat..
Kunnen jullie het nog volgen?

Kan iemand me hier alsjebliefttt mee helpen..?
 
Waarom wilde je bureau-accessoires eigenlijk weg hebben ?

Mijn onder buurman heeft een link naar Service Pack 2
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik weet 't ook niet meer, dat is al een tijdje geleden.. Iets deed het in ieder geval niet, en doordat ik dat uitschakelde wel.

Die link had ik ook al gevonden, maar zodra ik het gedownload heb en hij alle bestanden heeft uitgepakt krijg ik een foutmelding met de mededeling dat ik 'geen wijzingen in Windows XP mag aanbrengen' of 'geen rechten heb en naar de systeembeheerder moet gaan'.
Oh, en ik ben de systeembeheerder.
 
Nee hoor, je bent een gebruiker met beheerdersrechten, meld jezelf af, trommel 2 x ctrl, alt en delete in, dan kun je inloggen als administrator, denkelijk zonder wachtwoord.
 
Ik had al via een omweg een tip gelezen hoe je de administrator bij het aanmeldvenster tevoorschijn kunt toveren, maar op de één of andere manier komt ie maar niet tevoorschijn.

Thanx, ga die manier dadelijk effe proberen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan