Geen audio via HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slechtvalk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Berichten
3
Wie weet de oplossing?

Ik krijg geen audio op mijn Full HD TV na verbinding maken tussen Geforce en HDTV met behulp van een HDMI-kabel.
Op het Mobo en de GeForce kan ik geen aansluitingsmogelijkheden ontdekken voor het maken van een inwendige geluids-passthrough met een SPDIF kabeltje. (of zie ik dit misschien verkeerd?)
Wie kan me helpen aan een oplossing om toch geluid te krijgen op de TV? (via de HDMI kabel)
Alvast bedankt voor de hulp.

Desktop PC: MEDION (MD 8808)
Systeem: Microsoft Windows XP, Home Edition, Versie 2002, Service Pack 3
Moederbord: MS-7204 VER: 1.A
Onboard Geluid: REALTEK High Definition Audio
Grafische kaart (vernieuwd): NVIDIA GeForce 9500 GT (512 MB RAM, met HDMI uitgang)
 
configscherm - geluiden - en dan moet ge standaardafspeel app aanpassen naar hdmi ipv speakers. zodat je wisselt van uitgang(geluidskaart) en de hdmi gebruikt ipv de boxen
 
Beste Bertus,
Ik kan in het Configuratiescherm slechts kiezen voor één (standaard)apparaat voor afspelen van geluid en dat is "Realtek HD Audio output". Daarna kan ik kiezen uit een groot aanbod van geluidsboxen (van "geen luidsprekers" tot "7.1-luidsprekers met brede opstelling"), maar hier staat helaas geen HDMI bij. Het lijkt erop dat het geluid niet doorgegeven wordt aan de grafische kaart, waar de HDMI-kabel op aangesloten zit....
 
Nieuwe oproep

Zijn er ondertussen misschien mensen terug van vakantie die een oplossing weten ???
Ik hoop van wel en alvast bedankt daarvoor.
 
Misschien een nieuwe HDMI kabel kopen???

Greetz,
Habby
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan