Geen audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jahike

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Toen ik deze week probeerde muziek over de zetten op mijn Ipod kwam ik tot ontdekking dat ik geen muziek meer kan afspelen op de pc. Wanneer ik een audio CD invoer, kan ik kiezen met welke mediaspeler ik de muziek wil afspelen. Maar welke mogelijkheid ik ook kies, er wordt niets afgespeeld.

De verkenner herkent wel de audio bestanden maar wanneer ik dubbelklik gebeurt er niets. Heer irritant.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Thanks

kijk of er geen kabel los zit in je cd-rom speler.

(kan je wel muziek luisteren niet van een cd? zoals een mp3 bestand ofzo)

Ik kan wel gewoon MP3 bestanden die op de PC staan beluisteren.

Alle CD's (spelletjes, data, foto's)die in de speler gaan kunnen worden afgespeeld behalve muziek cd's.

Via de verkenner kan ik de tracks ook gewoon zien die op de muziek CD staan. Maar wanneer ik de tracks aankies en vraag om ze af te spelen. gebeurt er niets.

Zit het audio kabeltje wel aangesloten vanaf de cd-rom naar je geluidskaart?
(dit gaf visha ook al aan)

Heb je gedaan wat visha voorstelde, korte uitleg : een muziek cd heeft een bepaalde extensie ook wel WAV genaamd, deze kan je in de speler alleen afspelen als je een audio kabeltje hebt van de speler naar de audiokaart of moederbord.

een muziek cd met mp3 file's erop kan je wel horen als je deze in de speler afspeelt zonder het kabeltje.

( Crash was net iets eerder :) )

Bedankt voor jullie tips. Ik heb nog nooit een PC opengeschroefd dus dat zie ik als laatste mogelijkheid.

Ik heb zojuist een CD geplaatst met MP3 bestanden. Die CD wordt wel afgespeeld.

Is dan de enige mogelijkheid nog he lossen kabeltje? Welke kleur heeft dat kabeltje? Of verschilt dat per pc.

Ik kan de tracks die ik op een audio CD wel kan zien in de verkenner niet via Itunes importeren om ze vervolgens op mijn Ipod te zetten. Heeft dat ook met een eventueel los kabeltje te maken?

Het kabeltje heeft geen vaste kleur vaak is deze gewoon grijs of zwart, er zitten 3 aders in, deze zijn gemonteerd op een plat stekkertje, en past alleen maar in de juiste connector van de speler.

Je kan de tracks over kopieren naar de HDD, daarna maak je er mp3 van en laad ze vervolgens in je ipod.

Ik heb dat zojuist geprobeerd maar de omzetting naar MP3 geeft weer een foutmelding. Ik heb er een schermprint van gemaakt en hierbij gevoegd als Word bestand.

Enig idee?

De bijlage is denk ik te groot.

Zoek even via google naar een audio cd ripper, hiermee kan je ze wel kopieren.

Laatst bewerkt:
Is maar 229 KB. Moet toch kunnen.

Dit is de tekst van de foutmelding:

The CODEC required to decompress 'C:\Documents and Settings\HP_Eigenaar\Mijn documenten\Jack\Muziek\Track01.cda' could not be opened.
.CDA files can only be converted from a CD Drive, not a hard disk.

Wanneer ik het rechtstreeks via de CD crive probeer krijg ik deze medling:

The output file 'F:\Track01.mp3' could not be opened.

Ik probeer de omzetting met dbpower AMP Music converter

Met audiograbber lukt de omzetting ook niet. Volgens mij is er meer aan de hand dan een eventueel los kabeltje.
Het prutsen in de behuizing stel ik daarom maar even uit. Ik zou toch gewoon muziek van een CD moeten kunnen omzetten naar MP3 ook al kan ik geen tracks vanaf CD afspelen? Het één heeft toch niets te maken met het ander?

Kan je niet met audiograbber de file's van de cd halen !!!!! en op de pc omzetten.

In eerste instantie lukte dit inderdaad niet. Het lukt alleen wanneer ik de CD in de brander invoer. Via de speler lukt het niet. Het is net alsof de speler geen WAV herkent.

In principe moet het niet uitmaken om wat voor soort extensie het gaat, tenzij de audio cd beveiligt is natuurlijk.
Maar je moet normaal wel met een goede audio ripper de cda file's eraf kunnen halen.
Is het alleen met de cda of wav !!!!

en in windows media player kopieeren??

als je ze eenmaal hebt als wav (volgens mij) dan kan je ze altijd nog omzetten naar mp3.;)

Met itunes kun je diagnostische CD-test doen. Je moet dan in ieder CD station een (muziek)CD plaatsen.

Dat heb ik zojuist gedaan en ik krijg de volgende melding:

Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 (Build 2600)
iTunes 4.9.0.17
Cd-stuurprogramma 2.0.4.3
Cd-stuurprogramma-DLL 2.0.3.1
LowerFilters: PxHelp20 (2.0.0.0), Pfc (2.5.0.204), Iviaspi (1.0.0.0),
UpperFilters: GEARAspiWDM (2.0.4.3),
Videostuurprogramma: Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Controller

IDE\DiskWDC_WD2000JD-22HBB0_____________________08.02D08, Bus Type ATA, Bus Address [0,0]
USBSTOR\DiskGeneric_USB_CF_Reader___1.01, Bus Type USB
USBSTOR\DiskGeneric_USB_MS_Reader___1.03, Bus Type USB
USBSTOR\DiskGeneric_USB_SD_Reader___1.00, Bus Type USB
USBSTOR\DiskGeneric_USB_SM_Reader___1.02, Bus Type USB
IDE\CdRomHP_DVD_Writer_640b______________________E152____, Bus Type ATA, Bus Address [0,0]
IDE\CdRomSAMSUNG_DVD-ROM_SD-616E_________________F505____, Bus Type ATA, Bus Address [1,0]
Als er meerdere stations gebruikmaken van dezelfde IDE- of SCSI-bus, kunnen deze stations met elkaar conflicteren.
Bij sommige Dell-computers worden cd's pas door iTunes herkend nadat een update voor het stuurprogramma van de ATA-bus is geïnstalleerd. Raadpleeg de ondersteuningswebsite van Dell voor meer informatie als u een Dell-computer hebt.

E: HP DVD Writer 640b, Rev E152
Lezen van media mislukt, fout 266.

F: SAMSUNG DVD-ROM SD-616E, Rev F505
Lezen van media mislukt, fout 266.

Ik heb trouwens geen Dell computer maar een HP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan