geen audioapparaat, audiostuurprogramma wordt niet door hardware ondersteunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

kom er niet uit

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Beste mensen,

Mijn zoon heeft per ongeluk soundmax verwijderd op zijn pc. Als ik deze weer wil installeren krijg ik de melding dat het programma niet ondersteunt wordt door de hardware en ook is er geen audioapparaat aanwezig. Het gaat om een intel pc met windows xp prof. 32 bit met intel pentium 4 CPU 2.00 GHZ. Heb al verschillende drivers geprobeerd te installeren en er al velen uren aan gespendeerd, maar kom er niet uit. Help me alsjeblieft....

Heb ook in het hardware gedeelte van de computer gekeken (bios ??) en blijkbaar iets verkeerd gedaan, want windows start niet meer op, moet dan eerst weer naar bios en als ik dan niets wijzig maar via f10 opsla en weg ga dan pas start windows weer op, wil zijn pc niet ver*****n, want dan heb ik een probleem een :mad: jongetje.

Welkom op Helpmij.nl

En wellicht dat het doen van een systeemherstel naar een moment voordat uw zoon dit verwijderde al de oplossing geven.

dank

ben blij met jullie hulp, met geluidskaart veronderstel ik dat je audioapparaat bedoelt volgens de wizard is dat een intel
82801DB/DBL/DBM model: AD1981A . Heb op de site van Intel gekeken maar kan geen juiste driver vinden.

Bij het opstarten krijg ik nu de melding: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device, cntr alt del en hij start normaal op.

Kan geen systeemherstel uitvoeren, maar daar is al een topic over, dus ik ga eerst bekijken wat daarin staat.

Nogmaals veel dank !

Hoi...

Als je nu eens met het progje van Bertus een overzicht plaats dan denk ik dat we even mee kunnen kijken.
Gegevens van moederbord(bij zelfbouw)of merk en type van de pc zou dan wenselijk zijn.

Via dat 'progje' o.a. onderstaande info m.b.t. het moederbord gevonden.

Fabrikant : Intel Corporation (Intel)
Product : D845GBV
Versie : AAA84538-205
Serienummer : ABBV22426750
MP Ondersteuning : Ja, 1 CPU(s)
Versie MPS : 1.4

OEM Support SLIC :
HPET : Nee
SLIC : Nee

Sensorinformatie :
Hardware Monitoring : Analog Devices ADM1025

On-Board Apparaatinformatie :
Apparaat : Intel GMCH AGP Graphics Controller (Video)
Apparaat : Intel 82562 Ethernet Device (Ethernet)
Apparaat : Intel ICH4 Audio Device (Sound)
Embedded Controller : Nee

Ik denk dat met geluidskaart dan Intel ICH4 Audio Device, wordt bedoelt.

Bij multimedia krijg ik de volgende info over audioapparaat 82801DB/DBL/DBM

Fabrikant : Intel Sandy Bridge Integrated Graphics

Codec Informatie :
AC'97 support : Ja
S/PDIF support : Nee
Fabrikant Codec : Analog Devices
Model : AD1981A

Is dit de info die je bedoelt ?

dank, als ik de AC 97 download, krijg ik de wdm3516b_Cadenza.exe, als ik deze uitvoer wordt er een WinZip Self-Extractor opgestart, als ik kies voor unzip krijg ik de melding dat er 98 files succesvol zijn unzipped, vervolgens naar de map maar ik kom er nog niet uit :confused:

waar het zou moeten zijn opgeslagen, vindt ik allerlei mappen behalve, degene waarnaar ik op zoek ben... Vond daar wel soundmax en deze opnieuw geprobeerd te installeren en na een foutmelding dat ik nog een update nodig zou hebben, is het installeren gelukt en is er weer een audioapparaat op deze pc en dus weer geluid. Hartstikke bedankt begrijp niet hoe het komt, maar hij doet het weer. :D

Mooi dat opgelost is....
Die update was de chipset toevallig??

werkt alles weer naar behoren nu??Het opstarten??

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulpvaardigheid, de update vond ik nogal vaag, het ging over windows 97 & 2000, terwijl op deze pc, xp draait. Kan de melding niet exact herhalen, maar het was noodzakelijk om soundmax te kunnen installeren, dat ik een andere besturingssoftware zou nemen. Schrok van de melding, maar er is weer geluid en mijn zoontje is weer :D.

Tijdens het opstarten krijg ik nog wel de melding: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device, cntr alt del en hij start normaal op. Heb begrepen (in een andere topic) dat dit te maken kan hebben met het wel of niet herkennen van de harddisk, maar voor zover ik kan nagaan werkt de harde schijf gewoon en de pc start nog gewoon op, in tegenstelling tot anderen met hetzelfde euvel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan