Geen audioapparaat, HELP!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

fennik

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Hallo!

Ik snap er niks van...
Er zat een groot virus op mijn computer, toen is die uiteindelijk helemaal leeggehaald, alles eraf, andere windows erop en nu kan ik dus helemaal opnieuw beginnen met alles erop te zetten, ik ben al aardig onderweg, alleen kan ik nog steeds geen geluiden afspelen en ik weet niet wat ik moet doen zodat dat wel weer kan....

Wie kan mij helpen??
In apparaatbeheer staat zo'n geel vraagteken met uitroepteken bij Multimedia-audiocontroller en bij Ethernet-controller.
Als ik bij Multimedia-audiocontroller erop klik en klik op "stuurprogramma bijwerken", geeft ie aan dat dit niet lukt omdat de benodigde software niet kan worden gevonden.

Bij Configuratiescherm->Geluiden en Audioapparaten geeft ie aan: "Geen audioapparaat"

Ik heb een Dell computer intel inside pentium 4, nog meer info nodig??

*EDIT*
Ow ja, we hebben nog een computer en die doet het wel goed, die is nog niet kapot gegaan, en die geeft aan dat ie SoundMax Digital Audio als audioapparaat heeft....

groetjes Fennik

Laatst bewerkt:
Je moet de drivers instaleren, geef even de merk en type van je computer,

Merk: bijv. Dell Packard bell. etc

je weet tg wel de naam en ttype van je pc.. ik moet nu gaan help je later verder. trouwens download even aida32

Ik heb een Dell Dimension 2300, ben nu bezig de chipset te downloaden, ik laat het zo weten!

Ik heb hem herstart..
toen weer naar die site gegaan en er stond nergens precies audio driver, maar ik heb de enige optie bij geluid geprobeerd te installeren en toen wilde die SoundMax downloaden, maar kwam er een melding:

"Driver not found!Default selection will reboot your system and restart setup. Selection of option "No" will abort installation.

Toen kon ik alleen op OK klikken en toen verdween het scherm...
weet je wat ik nu moet doen??

Hier de link van de site waar de lijst met drivers staat om te downloaden:

http://support.euro.dell.com/suppor...D=DIM_PNT_P4_2300&os=WW1&osl=du&catid=&impid=

Laatst bewerkt:
ik heb jou niet ofline gezien?

pc herstart dus??

je hebt dus gekozen voor :geluid(1)

ik ga hem nog een keer opnieuw opstarten oke?

bedankt voor je hulp in ieder geval!
ik laat het zo weten

ja puzzel maar ff verder.

je weet waar je de drivers kunt vinden nu

die chipsetdrivers zijn en gedownload en geinstalleerd??

ps:ik moet nu zelf ook ff weg.
ik zie straks wel even

weer herstart...

Ik begrijp het niet precies waar ik kan zien of die chipsetdrivers gedownload en geinstalleerd zijn...
ik heb ff gezocht, en vond als ik het volgende deed:

Deze computer-->C-->Dell-->Drivers-->R46202 (de middelste van de 3) --> Setup.exe

dan startte die weer het programma op om het te downloaden maar geeft dan toch weer die foutmelding...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan