Geen bas bij rear uitgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie320

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Ik gebruik mijn onboard geluidskaart met het Realtek HD audio configuratie programma. Ik gebruik ook Traktor. Nou kan ik voor Traktor het programma ASIO gebruiken of mijn eigen geluidskaart software. In de master uitgang (groen) zitten mijn speakers, mijn koptelefoon heb ik in de zwarte rear uitgang gedaan om muziek voor te luisteren. Dat voorluisteren werkt alleen is er nauwelijks bas. Met ASIO is er geen bas en met Realtek ook niet. Ik moet de geluidskaart op quardrafonisch, 5.1 of 7.1 zetten om voor te kunnen luisteren, maar de bas werkt bij geen van allen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb kunnen leggen, want dat vond ik nogal lastig. De fout moet denk ik bij de instellingen van de geluidskaart liggen alleen het lukt me maar niet het op te lossen.

Hoi,
De volgende kleuren zijn voor de volgende speakers:

Roze: ingang voor de microfoon.
Lichtblauw: lijningang.
Groen: uitgang voor de speakers.
Bruin/zwart: (voor 5.1 surround-systeem) Rear-Out uitgang voor speakers die achter je staan.(voor 5.1 surround-systeem)
Oranje: uitgang voor center-speakers en subwoofer(voor 5.1 surround-systeem) .
Grijs: uitgang voor zij-luidsprekers. (voor 7.1 surround-systeem).

Dus of je moet je koptelefoon constant verwisselen met de speaker uitgang, of (mijn advies ;) ) je zet de instelling bij je HD audio configuratie (in het configuratie scherm rechts boven "geavanceerde instellingen") zo dat wanneer je een koptelefoon aansluit aan de voorkant dat de aansluitingen aan de achterkant uitgeschakeld worden (je speakers dus). Bij de laatste optie moet je dus gewoon je koptelefoon aansluiten aan de voorkant in pluggen om je koptelefoon te gebruiken.

Thomqa

Laatst bewerkt:
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Met Traktor kan je monitor speakers (nu mijn koptelefoon) en master speakers selecteren. Bij monitor heb ik de bruin/zwarte uitgang geselecteerd en bij de master de groene. Vroeger had ik wel gewoon bas door mijn koptelefoon als ik het zo instelde, maar na een reboot kreeg ik het niet meer goed werkend. Ik moet denk ik de goede instelling zien te vinden maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt.

Maar als het eerst wel goed was, moet er iets verandert zijn.
probeer is naar een herstel punt terug te gaan (in Windows)

Het is veranderd nadat ik windows 7 er opnieuw heb gezet en dus ook Traktor, drivers, en ASIO. Een herstelpunt is er dus niet ;)

Staan er geen effecten aan in de audio configuratie?
(EQ, ruimte o.i.d.)
Wat als je de speakers op de zwart zet? Ook geen bas?

Speakers op zwart geeft wel bas, volgens mij ook wel gewoon wat het zou moeten zijn, verschil hoor ik niet echt. Het verschil met de koptelefoon tussen zwart en groen is wel erg goed te horen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan