Geen bedraad/draadloze verbinding mogelijk op één plek

Status
Niet open voor verdere reacties.

brentnl

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
10
Hallo,

Heb een raar probleem met mijn laptop. Sinds enkele dagen kan ik op mijn werk geen verbinding meer maken met het internet. Ofja; verbinding gaat wel, alleen komt er (bijna) geen internet door. Via CMD pingen naar google.nl geeft meestal een timeout en soms komt er wat door. Dit geld voor zowel het draadloze netwerk, als het bedrade... Het vreemde is, dat de rest van kantoor nergens last van heeft; 7 andere laptops en 7 telefoons zijn bedraad/draadloos aangesloten en hebben een stabiele verbinding.

Onze bedrijfsrouter zet ook een gast netwerk op, vreemd genoeg kan ik daar wel prima mee verbinden.
Thuis kan ik gewoon verbinden met m'n netwerk.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Netwerkinstellingen van draadloze adapter nalopen (misschien dat er een statisch IP stond ingesteld)
- Netwerk laten vergeten en opnieuw instellen
- Mac-adres op router laten registreren aan een nieuw IP, ver van de andere ip's af. IP krijg ik prima door, maar geen internet.
- Router/Modem van stroom gehaald en zich laten resetten.
- Firefox/Chrome/IE geprobeerd (gebruik windows 8.1)
- Hitmonpro voor mallware gedraaid

het lijkt erop dat er iets in mijn PC deze verbinding blokkeert.
 
Eerste stap zou zijn om in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) de wifi adapter en bedrade adapter te verwijderen (vinkje niet zetten dat ook de driver gedeïnstalleerd moet worden).
Dan de laptop herstarten en beide apparaten opnieuw laten herkennen en installeren.

Dan nog eens proberen.

Tijs.
 
Oh, dat was ik vergeten te vermelden, dat had ik ook al gedaan. Al had ik wel ook de driver laten deïnstalleren en daarna een nieuwe versie van de site geinstalleerd.
 
Dan in een CMD-venster:
a. ping het ip-adres van je wifi router (in dit voorbeeld 192.168.1.1 , maar natuurlijk aanpassen aan wat er bij jou van toepassing is):
ping 192.168.1.1
b. Ping het ip-adres van de publieke DNS-server van Google:
ping 8.8.8.8
c. Doe een tracert naar die publieke DNS-server van Google:
tracert 8.8.8.8
c. Check resolving van DNS/FQDN namen, zoals www.google.com etc.:
nslookup www.google.nl
nslookup www.google.nl 8.8.8.8

De tweede resolving test loopt niet via de (voor jou) standaard DNS server maar via die van Google. Dit om problemen met 'jouw' DNS server te kunnen detecteren.

Tijs.
 
Code:
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\USER>ping 192.168.1.1

Pinging 192.168.1.1 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=2076ms TTL=64
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 192.168.1.1:
    Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 2076ms, Maximum = 2076ms, Average = 2076ms

C:\Users\USER>ping 8.8.8.8

Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=463ms TTL=49
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 463ms, Maximum = 463ms, Average = 463ms

C:\Users\USER>tracert 8.8.8.8

Tracing route to 8.8.8.8 over a maximum of 30 hops

  1   779 ms   103 ms   100 ms  192.168.1.1
  2  1401 ms   200 ms   614 ms  178.20.58.1
  3   464 ms   103 ms   101 ms  rt1.ndix.hwk.kbgnet.nl [91.215.150.13]
  4   426 ms   204 ms   203 ms  93.158.217.17
  5     *     3022 ms     *     195.69.144.247
  6  2948 ms  2658 ms  3072 ms  209.85.248.92
  7  2353 ms  3075 ms     *     209.85.253.247
  8  1128 ms     *        *     216.239.48.143
  9  1024 ms   102 ms   408 ms  216.239.49.28
 10     *        *        *     Request timed out.
 11  2950 ms     *        *     8.8.8.8
 12     *      622 ms  1229 ms  google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

Trace complete.

C:\Users\USER>nslookup www.google.nl
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
Server:  UnKnown
Address:  91.215.148.69

Name:    www.google.nl.kbgnet.nl
Address:  81.171.33.250


C:\Users\Brent>nslookup www.google.nl 8.8.8.8
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
Server:  UnKnown
Address:  8.8.8.8

DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out
 
Ok, lijkt erop dat er geen probleem is met je TCP/IP, maar wel met je link!
Zie bijv. de time=2076 ms waarde (is meer dan 2 seconden!) voor een lokale ping naar 192.168.1.1 en de uitval bij diezelfde ping-test!

Als dit bedraad getest is, dit ook draadloos testen (met de netwerkkabel eruit).
Overigens zou ik met dergelijke bedrade waarden denken dat de netwerkkabel niet goed is.

Als dit draadloos getest is, dit ook bedraad testen.

Ben benieuwd wat díe waarden dan zijn.

Tijs.
 
Vreemd genoeg nu via UTP kabel wél internet .. Draadloos direct na het verbinden heb ik internet, maar geen toegang tot het netwerk. Als ik mijn NAS of Printer probeer te pingen krijg ik:
Code:
Pinging 192.168.1.120 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 192.168.1.120:
    Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

Pinging 192.168.1.151 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 192.168.1.151:
    Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
Op de rest van alle pc's is dit wel mogelijk.

En hier de ping resultaten van een bedrade verbinding.

Code:
C:\Users\Brent>ping 192.168.1.1

Pinging 192.168.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=1ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.1.1:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Average = 1ms

C:\Users\Brent>ping 8.8.8.8

Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=23ms TTL=48
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=22ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=48ms TTL=48

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 22ms, Maximum = 48ms, Average = 31ms

C:\Users\Brent>tracert 8.8.8.8

Tracing route to google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms    <1 ms     5 ms  PCHQ [192.168.1.1]
  2     8 ms    22 ms     2 ms  178.20.58.1
  3    16 ms     5 ms     5 ms  rt1.ndix.hwk.kbgnet.nl [91.215.150.13]
  4    56 ms    63 ms    48 ms  93.158.217.17
  5    11 ms     9 ms     9 ms  core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
  6    13 ms     8 ms     7 ms  209.85.248.92
  7    30 ms     9 ms     8 ms  72.14.238.69
  8    21 ms    12 ms    11 ms  209.85.254.231
  9    22 ms    15 ms    22 ms  216.239.49.28
 10     *        *        *     Request timed out.
 11    21 ms    11 ms    11 ms  google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

Trace complete.

C:\Users\Brent>nslookup www.google.nl
Server:  ns1.imatrix.nl
Address:  91.215.148.69

Non-authoritative answer:
Name:    www.google.nl
Addresses:  2a00:1450:4013:c01::5e
          74.125.136.94


C:\Users\Brent>nslookup www.google.nl 8.8.8.8
Server:  google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

Non-authoritative answer:
Name:    www.google.nl
Addresses:  2a00:1450:4013:c01::5e
          74.125.136.94
 
Laatst bewerkt:
Dus je zegt dat via UTP je alles kunt, incl. toegang tot de NAS?

Je eerste ping (naar de NAS) was (dus) vanaf het wifi netwerk?
Overigens kun je uit die eerste ping wel afleiden dat het omzetten van ip-adres naar MAC-adres gelukt is, want anders had je een andere melding moeten krijgen (denk ik).
Kun je checken via arp -a in het CMD-venster: Als er bij 192.168.1.120 een MAC adres wordt genoemd, dan is er wel (enige) communicatie mogelijk geweest.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
via UTP kan ik inderdaad nu alles, al was dit vorige week anders.

Via WIFI kan ik sommige apparaten wel benaderen en andere niet. Hebben 2 printers, 1 kan ik prima pingen, de andere niet. NAS ook niet. Als ik arp -a 192.168.1.120 doe krijg ik:
Code:
C:\Users\Brent>arp -a 192.168.1.120

Interface: 192.168.1.200 --- 0x18
  Internet Address      Physical Address      Type
  192.168.1.120         00-11-32-2f-f3-77     dynamic
 
Tsja, blijft het verhaal over slechte link staan (in jouw geval dus: slechte link via het wifi netwerk).

Kijken of je driver-updates kunt vinden voor je wifi-apparaat. Natuurlijk ga ik ervan uit dat je wifi gebruikt in dezelfde cirkel rondom de wifi router als de anderen, dus dat niet de afstand een rol speelt.
Verder zou een firmware-update van de router mogelijk wat opleveren.

Tijs.
 
Tsja, blijft het verhaal over slechte link staan (in jouw geval dus: slechte link via het wifi netwerk).

Kijken of je driver-updates kunt vinden voor je wifi-apparaat. Natuurlijk ga ik ervan uit dat je wifi gebruikt in dezelfde cirkel rondom de wifi router als de anderen, dus dat niet de afstand een rol speelt.
Verder zou een firmware-update van de router mogelijk wat opleveren.

Tijs.
Ja het feit blijft ook staan dat het 2 weken geleden allemaal nog prima werkte én dat ik sommige apparaten in het netwerk perfect kan bereiken en andere helemaal niet. Afstand van laptop tot router is 3 meter. Router is helemaal up-to-date.
Sowieso doet m'n computer 'raar' , in de zin van regelmatig blijven hangen op een venster en andere onregelmatigheden. Dus opnieuw installeren van Windows was ik sowieso al van plan; maar is wel een drastische oplossing van dit probleem...
 
Ben het met je eens dat het 'onregelmatige'/'onvoorspelbare' gedrag van je pc/laptop m.b.t. netwerk (en blijkbaar ook andere zaken) een oplossing zónder herinstallatie wel heel moeilijk maken.
Wat mij betreft blijft een driver-update nog over, en kijken of het terugzetten van een herstelpunt van 2 weken geleden (of van nog ouder) mogelijk je probleem verhelpt.
Start -> Zoeken en uitvoeren ... -> rstrui.exe

Als dat allemaal niet helpt, dan zul je toch aan een herinstallatie moeten denken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan