geen beeld + aanhoudende piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreazZz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Hallo mede-Helmij'ers,

Eerst even de specificaties:
MSI K9A2 Cf (geen onboard GPU)
DDR2 Ram 4x2 (geprobeerd met 3x2)
Sapphire 1gb 4850
1tb Samsun HD103UI HDD
Corsair CX430
geprobeerde processor: AMD Sempron 3000+ (grrr, gekocht al een athlon 1600+)

Ik heb al een paar keer eerder een topic gestart over een pc die het van de ene op de andere dag begaf. Nu, een paar weken (maanden ?) later, heb ik een nieuwe voeding en een nieuwe processor. Echter, om de nieuwe processor werkend te krijgen, moet ik eerst de bios updaten, en dat kan bij MSI alleen via windows. Dus ik haal de processor uit mijn oude blik en doe die in het betreffende moederbord, maar als ik de stroom aansluit, hoor ik een enge (ervaring met overlijdende 120v-voeding), aanhoudende piep. Als ik de startknop indruk, verdwijnt het. Maar, ik krijg dan geen beeld! Weten jullie wat het probleem is? Het komt mij onderhand m'n neus uit. Op het internet kon ik ook niks zinnigs vinden.

Alvast bedankt voor elke moeite,

Andreas

P.S. een POST-Diagnostische kaart geeft niks aan...

volgens de beepcodes van de bios zou dit zijn.. Continuous Beep No Power, Loose Card, or Short.

Dus eens even nakijken of alles wel goed aangesloten is van kabels en alles goed insteekt van kaarten. En anders eens een andere voeding testen.

Ok, betekent dat ook de knoppen en leds opnieuw (ben ik nogal een tijd mee bezig geweest om er goed in te krijgen)? Voor de rest is alles (goed) aangesloten. Kan het zijn dat ik de speaker verkeerd om heb aangesloten?

Laatst bewerkt:
Opzich denk ik niet dat het daar aan zal liggen(dan zouden die gewoon niet werken maar de pc wel, denk ik toch). Maar voor het zekere voor het onzekere te houden..

Het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk, maarja. Nu komt er, geloof ik, alleen nog een beetje piepen uit de voeding. Maar nog steeds geen beeld. Ik snap er niets van. Ik zal straks wel even de dingen er opnieuw inzetten.

Piepen uit je voeding? dat kan niet erg gezond zijn.. heb je geen andere voeding die je eens kunt testen in je pc.

Jawel, maar die moet ik dan eerst volledig uitbouwen. Ik heb wel een PSU tester... Ik weet niet zeker of het uit m'n voeding komt, maar daar is het geluid het sterkst, ook komt er dan geluid uit de moederbord speaker in de voorkant, ongeveer dezelfde biep.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan