Geen beeld als laptop op batterij werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Mijn laptop is weg voor reparatie. Stom dat beeldschermen niet tegen een val kunnen.:eek:

Nu heb ik een Asus K52DE uit de mottenballen gehaald en win 10 enterprise staat er nu op. Werkte van begin af aan bijna perfect
Als ik de voedingsstekker trek valt het beeld uit. Steek ik hem weer in, is het beeld er weer.

In apparaatbeheer zag ik dat verschillende drivers niet geinstalleerd waren. Die van het beeldscherm wel. De ontbrekende drivers pci\ven_197B&DEV2384 kon windows niet vinden. Via Asus vond ik ze ook niet. Toch, na wat speurwerk, heb ik ze gevonden en geïnstalleerd.
Het schermprobleem is daarmee niet opgelost.

Een ramp is het niet. Volgendjaar zou de gevallen Laptop al klaar zijn......
Maar zo'n probleem oplossen, of beter, proberen te achterhalen wat de oorzaak is, interesseert me wel. Zeker nu ik wat tijd heb om er aan te besteden.

Als je meer gegevens nodig hebt, laat horen.

Alvast bedankt.

Rob
 
Laatst bewerkt:
@kostenzer,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen een nieuwe reactie aanmaken wanneer er reeds gereageerd is op je laatste reactie. Dit voorkomt onnodig berichten moeten samenvoegen om het onderwerp overzichtelijk te houden.




Je komt niet zomaar op de opgegeven site. Daar zorgt Avira voor. Dan maar zonder Avira.
Inderdaad je kunt heel wat rommel omzeilen.
Het downloaden van de drivers duurt een halve eeuwigheid. Gelukkig heb ik een hele eeuwigheid de tijd.
Als het zover is laat ik hier nog even het resultaat weten.
Alvast bedankt.

Het waren meer dan 15 drivers die gedownload werden.
Die moest je dan handmatig uitpakken. Je had verder geen idee wat het was we stonden alleen getallen.
Ik ben ze nagegaan en meestal heette het dat de geïnstalleerde driver al de nieuwste was.
Veel geleerd, maar niets verder gekomen. Verder ook geen probleem. Het is maar een tijdelijke oplossing.
Bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet eens de weblink van Speccy hier neer, zie m'n sig. niets anders aub.
 
Bedankt voor het snelle antwoord.
Dan haal ik de akku er uit......:D

mvg

Rob
 
Ik ben nu een paar dagen verder en heb een nieuwe accu.
De accu is nu wel snel tot 100% opgeladen, maar als ik de voedingstekker er uit haal dan gaat de inverter uit. Als je er met een zaklamp op schijnt zie het beeld nog.
Als ik de instellingen zo zet:
batterij.JPG
Gaat het goed als de stekker getrokken wordt, alleen zie ik de laadvoortgang/batterijstatus niet meer.

Nog even een diagnose met nieuwe accu gemaakt.http://speccy.piriform.com/results/koqXmnrEIPcROpDev424t6h in de hoop dat je tijd hebt om er nog naar te kijken.

Alvast bedankt.

Nu zijn we weer een paar dagen verder en het probleem is opgelost.
Ik heb de betreffende driver vervangen door die van win 7 en alles doet het zoals het moet!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan