Geen beeld bij ASUS EN9600GT HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan17

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Ik heb onlangs een nieuwe grafische kaart aangeschaft ASUS EN9600GT HDMI (Nvidia Chipset). Bij het installeren van de drivers (vanaf de installatie CD) gaat het fout. Ik krijg meldingen dat het stuurprogramma niet digitaal ondertekend is.
Ik heb de laatste versies van het internet gehaald (ASUS), maar zonder resultaat. Bij het opstarten krijg ik eerst allemaal rood stipjes op het zwarte scherm, daarna allemaal groene stipjes en vervolgens blijft het scherm zwart.
Zou het zo kunnen zijn dat de VGA-kaart niet compatible is met het moederbord (ASUS P5B). Als monitor heb ik een LG L1919S.
N.B. Ik krijg ergens ook een melding dat het originele Windows Logo op de doos moet staan (ik kan deze niet vinden...)
Heeft iemand een idee waar het probleem zit

Het probleem zat hem gewoon in de kaart; deze bleek uiteindelijk defect te zijn. Is teruggestuurd naar de leverancier.
Wel weer een hoop geleerd!

Laatst bewerkt:
fgff

WELKOM OP HELPMIJ

die kaart zou moeten passen op het bord.
de melding "niet ondertekend" hoef je je geen zorgen om te maken

voeding aangesloten?
wat als je hier de drivers haalt?
.http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Ik heb onlangs een nieuwe grafische kaart aangeschaft ASUS EN9600GT HDMI (Nvidia Chipset). Bij het installeren van de drivers (vanaf de installatie CD) gaat het fout. Ik krijg meldingen dat het stuurprogramma niet digitaal ondertekend is.
Ik heb de laatste versies van het internet gehaald (ASUS), maar zonder resultaat. Bij het opstarten krijg ik eerst allemaal rood stipjes op het zwarte scherm, daarna allemaal groene stipjes en vervolgens blijft het scherm zwart.
Zou het zo kunnen zijn dat de VGA-kaart niet compatible is met het moederbord (ASUS P5B). Als monitor heb ik een LG L1919S.
N.B. Ik krijg ergens ook een melding dat het originele Windows Logo op de doos moet staan (ik kan deze niet vinden...)
Heeft iemand een idee waar het probleem zit

Heb de nieuwe Nvidia drivers geïnstalleerd, dat ging allemaal goed. Het proces was succesvol adgerond en op de vraag of het systeem opnieuw moest worden opgestart heb ik op JA geklikt, vervolgens blijft het scherm op "Windows wordt afgesloten" hangen.
Na 10 minuten startte hij uiteindelijk opnieuw op.

Echter het beeld is nog slechter. Bij eigenschappen kan ik de kleurkwaliteit (Laagst 4 kleuren) en de beeldschermresolutie (640 * 480) niet aanpassen.

Heb de nieuwe Nvidia drivers geïnstalleerd, dat ging allemaal goed. Het proces was succesvol adgerond en op de vraag of het systeem opnieuw moest worden opgestart heb ik op JA geklikt, vervolgens blijft het scherm op "Windows wordt afgesloten" hangen.
Na 10 minuten startte hij uiteindelijk opnieuw op. Alles is nu ontzettend traag geworden en het beeld is nog slechter geworden. Bij eigenschappen kan ik de kleurkwaliteit (Laagst 4 kleuren) en de beeldschermresolutie (640 * 480) niet aanpassen.

Het probleem m.b.t. onboard kaart speelt niet, want er zat al een andere kaart in, deze heb ik vervangen. Ook de drivers van deze kaart heb ik eerst verwijderd.

Wat ik nu zo vreemd vind, is dat de PC ONTZETTEND traag is geworden.

rechtermuis 'mijn computer' - eigenschappen
hardware
'device manager'

(ik weet ff niet wat dat in de nederlandse versie is... ik kom er niet op..)
Zie je daar uitroeptekens staan?

gertjan17;2467328 Na 10 minuten startte hij uiteindelijk opnieuw op. Alles is nu ontzettend traag geworden en het beeld is nog slechter geworden. Bij eigenschappen kan ik de kleurkwaliteit (Laagst 4 kleuren) en de beeldschermresolutie (640 * 480) niet aanpassen. .[/QUOTE zei:
Dit lijkt op een standaard moederboord chipje. Krijgt je kaart wel stroom (genoeg?)

Dit lijkt op een standaard moederboord chipje. Krijgt je kaart wel stroom (genoeg?)

Hoe weet ik dat? De kast is open geweest en de fan op de kaart draait.
De kast heeft een voeding van 420 Watt.
Het probleem dat hij traag draait is weer opgelost...

doe nu eens wat ik zeg...
Want als daar uitroeptekens staan, is het een teken dat de drivers niet goed geinstalleerd zijn.

doe nu eens wat ik zeg...
Want als daar uitroeptekens staan, is het een teken dat de drivers niet goed geinstalleerd zijn.

Zo eenvoudig is het niet.
Ik heb nu alles geprobeerd maar krijg alleen een blauw scherm met een knipperende cursor rechtsboven in.
Ik heb
(a) normaal opgestart, resultaat zie boven
(b) opgestart in VGA modus, resultaat zie boven
(c) opgestart in veilige modus, resultaat zie boven

Ik kom dus nooit op mijn startscherm om jouw handelingen uit te voeren.
Ik heb ook wel het idee dat het aan de drivers ligt, maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben om daar bij te komen.

Ik krijg nu sterk de neiging om alles maar op te schonen en een nieuwe installatie uit te voeren.

N.B. V.w.b. extra voeding, er zit op de kaart geen aansluiting hiervoor. Hij trekt zijn vermogen uit het slot van het moederbord. Er zit nog wel een digitaal geluidskabeltje bij, maar dat heeft m.i. niets met dit probleem te maken.

De VGA kaart zit goed in het slot, de fan draait ook prima. De kaart is volgens mij gewoon geschikt voor dit moederbord. Ik zal maandag ook eens de verkoper bellen of hij eerder met dit probleem te maken heeft gehad.

Heb ik gedaan, installatie ging goed, maar het resultaat was nog steeds nioet goed.
Kaart heeft m.i. geen eigen voeding

Sorry dat ik het niet begrijp maar:
de ene keer zeg je dat je helemaal niet in windows komt en de andere keer heb je wel de installatie afgerond, maar werkt het verder niet goed.
Wat is het nu?

Sorry dat ik het niet begrijp maar:
de ene keer zeg je dat je helemaal niet in windows komt en de andere keer heb je wel de installatie afgerond, maar werkt het verder niet goed.
Wat is het nu?

De huidige stand van zaken is dat ik in één opstartpartitie nog wel kan werken, echter niet met de juiste drivers, in de andere is het alleen een zwart/blauw scherm met cursor.
Ik ga nu eerst één opstartpartitie opnieuw formateren en een hele nieuwe installatie uitvoeren. Als dit goed lukt weet ik dat er (n)iets met de VGA kaart is.:cool:

De huidige stand van zaken is dat ik in één opstartpartitie nog wel kan werken, echter niet met de juiste drivers, in de andere is het alleen een zwart/blauw scherm met cursor.
Ik ga nu eerst één opstartpartitie opnieuw formateren en een hele nieuwe installatie uitvoeren. Als dit goed lukt weet ik dat er (n)iets met de VGA kaart is.:cool:
Succes. We horen wel of dat zo is.

Succes. We horen wel of dat zo is.

Ik ben begonnen met een nieuwe installatie. Netjes eerst even de partitie geformatteerd en daarna Windows XP Sp2 geïnstalleerd. Dat ging allemaal wel goed.
Wat wel opvalt is dat voordat het Windows Logo komt, er strepen door de letters lopen (?), dan zal ongetwijfeld met de kaart te maken hebben.
Nadat de basis installatie is uitgevoerd, eerst muis en toetsenbord geInstalleerd (allemaal nog op goed leesbare schermen) en vervolgens de originele ASUS VGA Driver CD geladen en de VGA Drivers geïnstalleerd.
Halverwege hetproces kreeg ik nog wel de melding "De software voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-test, die op compatibiliteit met Windows XP controleert". Nu heb ik begrepen dat je dat gewoon kunt negeren (heb ik dus gedaan). Vervolgens gaat de installatie verder. Halverwege de installatie wordt het scherm is zwart, daarna donkerblauw en gelijk weer zwart; daarna blijft het zo en kan ik dus helemaal niets doen. Ra, ra......

Volgens mij zijn alle opties uitgeput, wie het weet mag het zeggen. Ik krijg toch sterk het gevoel dat de VGA-kaart (PCI-e) ASUS EN9600GT/HTDI/512M blijkbaar niet werkt met het moederbord ASUS P5B. Voorheen had ik een XFX 256MB Nvidia 8600GT XXX 620Mhz PCI-e grafische kaart, maar deze werd defect. Ik kon bovenstaande kaart tegen een zeer interssante prijs overnemen (2 maanden oud). M.i. is de kaart ook niet defect, anders had ik wel BIOS-piepjes gehoord.
Zou het eventueel nog aan de monitor kunnen liggen? De lijkt mij sterk, maar ik zou ook even geen andere opties meer weten.
Hopenlijk is er nog een oplossing!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan