Geen beeld bij eerste keer opstarten wel perfect bij 2de keer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syphon007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Goeiedag,
ik heb iets vreemd nu,
als ik de pc opstart krijg ik geel beeld, ik laat hem tot in windows gaan (zie ik op men logitech G15) dan sluit ik hem af en weer aan en dan werkt alles perfect.
dan krijg ik dus mooi beeld zoals het zou moeten zijn, telkens ik hem dan herstart is het in orde, maar als ik bv 15 min wacht heb ik weer geen beeld,
wacht ik maar 5 min dan is alles nog in orde.
aan wat zou dit kunnen liggen?
Bios update gedaan en batterij vervangen.
Asus P6T moederbord
I7 920
EVGA GTX 580
Corsair SSD
Voeding corsair GS700
Ram 3 x 2 gb GEIL Black Dragon 3x 2GB

Groeten en alvast bedankt

Welkom op het forum!!!
We hebben bijna het zelfde systeem, maar dat even terzijde.
Kijk of er stof tussen de verbindingen zit (van de kabel en van de videokaart zelf), installeer je drivers opnieuw.
en misschien ook windows als niks werkt

Stof heb ik er beetje afgedaan maar was niet zoveel, maar dan zou ik toch na 2de keer opstart ook geen beeld moeten krijgen ?
Drivers heb ik geupdate maar krijg eerste keer ook al geen beeld bij opstart zoals bios tekst enzo.
Windows mja mss moet ik dat maar eens testen clean install maar zeg het lijkt me iets aan mobo ofzo te liggen want krijg al niks bij begin.
wel moet ik wachten tot windows opgestart is en dan afsluiten voor ik bij 2de opstart beeld krijg, doe ik niet tot windows geladen is krijg ik bij 2de opstart ook geen beeld,
wel raar dat het binnen de 5 min opstarten wel blijft werken en na 15 min niet meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje onduidelijke melding: Wat bedoel je met: Als ik 15 minuten wacht heb ik weer geen beeld.
Is het niet zo dat je Energiebeheer instelling hebt die na 15 minuten van geen activiteit het beeldscherm en/of de grafische kaart uitschakelt op je laptop?
Oftewel: Als je gewoon doorwerkt op de computer dat de uitval dan niet gebeurt?

Tijs.

Ik bedoelde dat als ik de pc uitschakel, tis een desktop btw ik na 15 min hem weer aanzet ik terug geen beeld krijg pas na 2de keer opstarten.
wel krijg ik beeld als ik het al na 5 min na de vorige herstart probeer.
Groeten

Omdat het om een 'koude start' probleem lijkt te gaan zou ik eens gaan testen met een (geleende) andere voeding. Komt het probleem dan niet terug, dan ligt het dus aan je (eigen) voeding.

Tijs.

hmmm oweky moet ik effe eens rondhoren voor een andere test voeding. als het dat is zou nog goed zijn deze is nog in garantie :)
groeten

bedoelde je de voeding van de pc of de voeding van het beeldscherm?
Groeten

@Syphon007,

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Indien je direct reageert op iemand kun je snel reageren gebruiken of reageer op vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan