Geen beeld bij het opstarten van PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

turq54

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Ik heb een HP Pavilion T3160, het volgende is namelijk dat hij wel opstart maar geen beeld geeft.
Ligt het dan puur aan de videokaart of ook aan andere zaken?

Indien de videokaart stuk is, waar kan ik voor een goedkoop prijsje een nieuwe videokaart halen?

mvg,

turq54

staat je monitor aan?
heb je ook nog een onboard videokaart?
geeft de pc een opstart piep als je hem aanzet?
draaien de fans uberhaupt?

beeldscherm aan, maar het knippert zegmaarde knopje.
alle fans draaien, geen piep.

klinkt alsof de pc niet wilt doorstarten
wellicht een stroom storing gehad?

Als er geen piep komt en je de POST (het eerste opstartgedeelte) niet hoort/ziet, denk ik dat het de schermkabel is; het lampje van het scherm knippert wel, dus die is waarschijnlijk ook in orde.

ik heb de systeemkast ook op een andere monitor geprobeerd, maar zelfde probleem GEEN BEELD.

huh?
als hij niet door de post komt dan heeft dit toch eerder te maken met hardware dat wellicht kapot is

je spreekt je zelf tegen...

Maar wat kan ik doen om mijn pc weer te laten starten en weer kan gebruiken?

tjah als je nog garantie op je pc hebt zou ik zeggen stuur em terug

zo niet dan kun je zelf een diagnose doen echter zul je dan wel de pc onderdelen 1 voor 1 los moeten schroeven totdat de pc wel doorstart en begint te piepen
als de pc nog steeds niet doorstart dan ben ik bang dat of je moederbord kapot is of je voeding

of je laat de diagnose doen door een pc boer dit kost hooguit 50 euro

Als er iets kapot is aan een onderdeel in de pc, dan hoor je een piep (behalve als de pieper kapot is).
Lijkt mij iets anders.

nee dat hoeft niet bij kortsluiting kan de pc alsnog niet door starten en dan hoeft er echt geen POST piep of uberhaupt error piep toon te komen

wat ook kan is dat een van de USB poorten is verbogen en kortsluiting veroorzaakt ook dan zal er geen enkele piep komen
dus haal alle usb apparaten van je pc los

Laatst bewerkt:
@firest0rm, dat is waar.
Waarschijnlijk is er iets met de voeding.

nou, ik denk niets mis is met de USBpoorten.
ik zal wel morgen een klein filmpje van maken en dat je zo een beeld krijgt over de situatie.

staat de monitor ook op vga ingesteld?
zo ja dan denk toch dat er een hardware probleem is en zul je even langs een pc boer moeten gaan voor diagnose test

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan