Geen beeld bij nieuw geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter WSD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WSD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Hallo,

Ik heb dit weekend nieuwe geheugen gekocht voor mij PC (ACER T660), er zat 1 gb in 667MHZ (verdeeld over 2 banken), ik heb nu 2GB 800 MHZ ook deze zijn verdeeld over 2 banken.

Toen ik de nieuwe modules erin had gezet en hem daarna aan zette, gaf hij 2 piepjes en lijkt niet door te laden, hij geeft geen beeld dus ik kan niet zien wat hij doet of aangeeft. Als ik er 1 van de 2 uithaal (ook in verschillende banken geprobeerd) dan geeft hij wel beeld en start hij gewoon op, alleen gaf hij na een paar uur het bekende blauwe scherm weer.

Ik heb een RC415T-AM moederbord, hierover is weinig te vinden, ik weet alleen dat het geheugen die ik nu heb gekocht het maximale is wat hij kan hebben.

Kan iemand mij hiermee helpen?

WSD

Voordat je werkgeheugen koopt is het altijd handig om te kijken of het moederbord wel dat merk en type geheugen ondersteund. Wat ook mogelijk is dat je iets nog in de bios moet inschakelen. Dualchannel is mogelijk met dit moederbord? En staat dat type en merk niet misschien onder "moet word worden getest" lijstje van het moederbord? Als dat zo is dan zou ik ander werkgeheugen kopen of contact opnemen met de fabriekant om te vragen welk type werkgeheugen er wel in past. Ieder merk moederbord heeft wel bij de docu een lijst met het type werkgeheugen en processor wat geaccepteerd word niet.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik heb z'n idee dat 800 mhz niet ondersteund wordt op deze pc je geheugen snelheid is nl 333mhz althans volgens deze site
En dat verklaart ook waarom hij het wel in combinatie doet met een oude al duurt dat niet lang.

Modag

Hoi,

Ik heb hem niet in combinatie met de oude gedaan, maar bij als ik alle 2 de "nieuwe" erin doe, dan geeft hij geen beeld, en zodra ik er 1 gebruik dan doet hij het wel.

Misschien dat jij gelijk hebt wat betreft de snelheid maar ik meen te hebben gezien in de bios dat hij hem wel herkent als 800mhz....

WSD

dat probleem van geen beeld bij nieuw ram geheugen had ik ook toen ik mijn geheugen in me laptop upgrade, maar toen ik modules van een ander merk probeerde deed ie het wel gewoon. Het ligt er gewoon aan dat je mobo het merk o.i.d. niet ondersteund ;)

dat probleem van geen beeld bij nieuw ram geheugen had ik ook toen ik mijn geheugen in me laptop upgrade, maar toen ik modules van een ander merk probeerde deed ie het wel gewoon. Het ligt er gewoon aan dat je mobo het merk o.i.d. niet ondersteund ;)

Is het dan niet vreemd dat hij het bij 1 module wel doet?

Voordat je werkgeheugen koopt is het altijd handig om te kijken of het moederbord wel dat merk en type geheugen ondersteund. Wat ook mogelijk is dat je iets nog in de bios moet inschakelen. Dualchannel is mogelijk met dit moederbord? En staat dat type en merk niet misschien onder "moet word worden getest" lijstje van het moederbord? Als dat zo is dan zou ik ander werkgeheugen kopen of contact opnemen met de fabriekant om te vragen welk type werkgeheugen er wel in past. Ieder merk moederbord heeft wel bij de docu een lijst met het type werkgeheugen en processor wat geaccepteerd word niet.

hoi,

ik wil ook nieuwe geheugen kopen, alleen snap ik niet wat je bedoeld met "of het moederbord wel dat merk en type geheugen ondersteund." moet je moederboard ook het merk ondersteunen??
want ik wil niet het zelfde probleem krijgen als WSD

alvast bedankt...:thumb:

wat is Mobo ??:confused:

Is het dan niet vreemd dat hij het bij 1 module wel doet?

dat vind ik wel best raar, want bij mij deed hij het ook niet met 1 module. Het is miss een mogelijkheid om eens naar een computerwinkel te gaan, die kunnen je vast en zeker ermee helpen;)

hoi,

ik wil ook nieuwe geheugen kopen, alleen snap ik niet wat je bedoeld met "of het moederbord wel dat merk en type geheugen ondersteund." moet je moederboard ook het merk ondersteunen??
want ik wil niet het zelfde probleem krijgen als WSD

alvast bedankt...:thumb:
Het zit zo, als je geen zelfbouw pc hebt, maar bijv. een Acer/HP/Compaq enz... kan he zijn dat je moederbord zo is ingesteld zeg maar om alleen geheugen van dat merk te kunnen gebruiken, maar andere merken kunnen er -makkelijk gezegd- heel veel op lijken, dus ziet het mobo geen verschil tussen de merken;). Verbeter mij als ik het fout heb

Jordy B > Op mijn Dell kon ik gewoon ander geheugen plaatsen dan het standaard merkgeheugen.
WSD > 800Mhz geheugen past gewoon simpelweg niet op jouw moederbord.

Jordy B > Op mijn Dell kon ik gewoon ander geheugen plaatsen dan het standaard merkgeheugen.
WSD > 800Mhz geheugen past gewoon simpelweg niet op jouw moederbord.

Ik kon ook gewoon ander merk plaatsen, maar het mobo ondersteunt nooit alle merken;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan