Geen beeld bij nieuwe processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbetty141

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe processor gekocht van marktplaats voor onze oude pc, namelijk: AMD Athlon 2200Mhz
Als ik deze in het moederbord stop, krijg ik geen beeld. Ook krijg ik het piepje niet wat ik normaal krijg als ik de pc opstart. De fans gaan wel allemaal draaien. Nu kunnen dit dus twee dingen zijn, of het moederbord support de CPU niet of ik moet het bios updaten. Hier staat de AMD Athlon 2200Mhz 2 keer, een keer de Thoroughbred en de Thorton. Hoe kan ik nu weten of ik sowieso al met een bios update het probleem verhelp (lees: hoe weet ik of het een thoroughbred of een thorton is).
En als ik het BIOS moet updaten, wil ik graag wel een beetje ondersteuning, want ik heb het nog nooit gedaan:(

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Als je kunt vertellen welke nummers er op de processor staan, is na te zoeken om welke processor gaat.

Oke, er zit een witte sticker op met: 500101999598S
en er zit ook een zwart stukje erop vast en daar staat op:
AMD Athlon
AXDA2200DUV3C 2380597L3
AIXIB 0350XPMW (copyright-teken)1999 AMD

Dat is een 'Thoroughbred' en die wordt niet ondersteunt door jouw moederbord.

Family AMD Athlon XP
CPU part number AXDA2200DUV3C
Stepping codes AIRCA AIUCB AIUHB AIXHB AIXIB JIUHB KIUHB KIXIB KIXJB
Frequency (MHz) 2200 (rated)
1800 (real)
Bus speed (MHz) 266
Clock multiplier 13.5
Package 453-pin organic PGA
1.95" x 1.95" (4.95 cm x 4.95 cm)
Socket Socket A (Socket 462)
Introduction date 10-Jun-02
Price at introduction $241

Architecture / Microarchitecture
Processor core Thoroughbred (Model 8)
Manufacturing process 0.13 micron copper process

De Thoroughbred wordt juist wel ondersteund! Als je hier kijkt bij de thoroughbred dat staat daar OK dus dat betekend toch dat hij het ondersteund?

Indien ie mogelijk ondersteund wordt, heb je de FSB goed gezet? Eventueel eerst een Bios reset gedaan?

Wordt inderdaad wel gewoon door je moederbord ondersteund.

Wel de koeler weer goed geplaatst, nieuwe koelpasta aangebracht en fan van de cpu koeling aangesloten?

Indien ie mogelijk ondersteund wordt, heb je de FSB goed gezet? Eventueel eerst een Bios reset gedaan?

Hoe zet ik m'n FSB goed? Ik heb eigenlijk het gevoel dat ik eerst mijn bios moet updaten, omdat ik nu versie 1.70 heb en 5.70 is nu de nieuwste..

Wel de koeler weer goed geplaatst, nieuwe koelpasta aangebracht en fan van de cpu koeling aangesloten?

Ja, de koeler kan er maar op 1 manier op en hij zit goed vast. Ook de fan is aangesloten..

Gezien er in de laatste link het volgende wordt aangegeven;
BIOS Version
A6380VMS.570
Lijkt me een Bios update nodig. Echter dit is de KT3 Ultra. Je eerste link verwijst naar de KT3 Ultra 2.:confused:

Er zat destijds een boekje bij van KT3 Ultra, dus mag ik er dan vanuit gaan dat het de KT3 is?

Ik kan met PC wizard ook niet vinden welke het is

Er zijn dus meerdere KT3 versie's
• KT3 Ultra2 (Standard Version)

• KT3 Ultra2-R (ATA133 RAID)

• KT3 Ultra2-BR (ATA133 RAID, Bluetooth ready)
Bron je eerste link.
• KT3 Ultra (Standard Version)

• KT3 Ultra-ARU (ATA133 RAID, USB 2.0(NEC))
Bron je tweede link.

Kijk eens op het moederbord zelf, daarop staat het aangegeven.

Er staat op:

KT3 Ultra
MS-6380E Ver. 1.0

Het is dus toch de 2e link..

Laatst bewerkt:
Ik heb net gekeken en als ik het allemaal goed heb gezien heb ik toch versie 5.4, dus misschien dat ik niet eens een bios-update hoef te doen..

Maar crash, hoe stel ik mijn FSB goed in wat jij zei?

De Bios versie, zie je bij het opstarten, maar dan moet je wel beeld hebben. Kun je het Bios wel in, heb je dan nog beeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan