Geen beeld bij opstarten Acer Apire 5100 Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pcbeet

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Hallo,

Sinds vier jaar beschik ik over een Acer Aspire 5100 laptop. Hij draait op windows Vista. De laatste tijd vertoonde hij al rare trekjes. Zo detecteerde hij soms mijn dvd/cd-speler helemaal niet meer (werd niet meer weergegeven bij 'deze computer') en soms stond hij er ineens weer tussen. Dan kon ik dus wel weer dvd's kijken enz.

Daarna begon mijn muziek te haperen/stotteren als ik daarna luisterde. Het leek erop dat hij te warm werd.

Toen startte hij soms niet meer op. Dan bleef het scherm zwart, maar branden de led-lampjes op mijn toetsenbord nog wel. Als ik hem vervolgens nog eens probeerde op te starten, werkte hij weer. Laatst wilde hij echter helemaal niet meer aan. Ik dacht dat hij het begeven had, maar twee dagen rust deed waarschijnlijk wonderen, want vandaag startte hij weer in een keer op.

Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik eraan kan doen? Ik weet niet of de problemen met elkaar samenhangen, maar ik meld alles maar. Kan het zijn dat er te veel stof ofzo in zit en dat hij daarom ook zo warm wordt en mijn dvdspeler niet detecteert (verbinding onder stof)? Maar hoe dat dan weer samenhangt met het niet opstarten weet ik dan ook niet. Ik heb er geen verstand van, dus ik hoop iets te horen wat ik hieraan kan proberen te doen. Ik hoop dat hij op blijft starten dan kan ik het nog uittesten.

Bedankt alvast in ieder geval!

Pcbeet

Uiteraad kan stof en warmte een rol spelen, maar ik denk dat je meer moet kijken naar een kapot moederbord of in ieder geval haperende controllers die al je hardware aanstuurt. Maar ook dan geldt dat al deze controllers bij laptops ingebakken zitten op het moederbord.

Een moederbord laten vervangen, dat wil je niet ivm de prijs. Troubleshooten bij dit soort vage klachten kost ook uren, dus kan ik niks anders zeggen dat het slimmer is om eens naar een nieuwe laptop te kijken.

Ik heb zelfde probleem,ik was met de pc bezig, ik had virtueele clone drive geinstaleerd de pc vroeg een herstart en ik deed dat maar niks meer,beeld bleef zwart en de ventilator draaide zeer hard ik vond de pc zeer warm stond.
Ik heb jullie oplossing gelezen om hem zuiver te maken met perslucht,maar moet ik daarvoor de pc open maken?
Wie kan me raad geven?
Alvast bedankt

Het is niet toegestaan in iemand anders zijn topic een vraag te stellen, daarnaast is het topic van 2011 en dus niet actueel meer. Om deze redenen gaat er dan ook een slotje op.
Natuurlijk kan je een nieuwe vraag openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan