Geen beeld bij opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mandera

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Ik ben gisteren begonnen met het bouwen van mijn nieuwe pc, als moederbord gebruik ik de ASrock M3A790GXH en als processor de AMD Phenom X3 Black Edition. Echter nu had ik heel de boel al in elkaar gezet en ik wilde voor het eerst opstarten, maar als ik hem aanzet gaat alles draaien en doen en lampjes branden enzo, maar ik zie helemaal niks op mijn monitor, hij gaat gewoon in stand-by stand net alsof er niks is aangesloten. Ik heb daarna alles weer losgehaald en ben nu overnieuw begonnen. Maar nu heb ik alleen de processor en 1 reepje geheugen geinstalleerd en ook als ik de on-board videokaart gebruik zie ik helemaal niks!

- Het ligt niet aan de monitor, want mijn oude pc werkt er prima mee
- Het ligt niet aan de grafische kaart want de on-board doet het ook niet.
- Het ligt ook niet aan mijn voeding want die is 650 watt en ook met maar 2 dingen aangesloten doet hij niks.

Wie helpt mij?

heb je de cpu er goed ingezet? en werkt die ook nog? xD

Ja, want ik heb hem zelfs nog los gehaald en hij zat er goed in, kan natuurlijk maar op 1 manier in. Pijltje zit goed dus en ik zou niet weten waarom die niet zou werken :P

Hoi,

Is je bios wel up to date zie volgens deze lijst.
en wordt hij wel ondersteund moet je even het model controleren.
is trouwens wel lastig om te zien welke bios je hebt misschien dat het in je manual staat of op je cd-rom
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Is je bios wel up to date zie volgens deze lijst.
en wordt hij wel ondersteund moet je even het model controleren.
is trouwens wel lastig om te zien welke bios je hebt misschien dat het in je manual staat of op je cd-rom
Modag

Ik heb net even gekeken, maar mijn model staat er niet tussen :(, op de doos staat HDZ720WFGIBOX :/

Hoi,

Dan zou daar je probleem al kunnen zitten zou even in contact treden met de winkel waar je het gekocht hebt.

Modag

Hoi,

Ja dat is het zeker hoop nog wel te lezen wat de oplossing is geworden.

Modag

ik weet t waarschijnlijk:)
je ram geheugen zit er niet ver genoeg in, of is stuk.
dat geldt alleen als er een onb. videokaart inzit.
DUS, GEHEUGEN er DIEPER induwen, of in het ANDERE SLOT zetten.

ik weet t waarschijnlijk:)
je ram geheugen zit er niet ver genoeg in, of is stuk.
dat geldt alleen als er een onb. videokaart inzit.
DUS, GEHEUGEN er DIEPER induwen, of in het ANDERE SLOT zetten.

Het ligt zeer waarschijnlijk aan de processor en niet aan het geheugen want ookal steek ik er geen geheugen in dan geeft hij geen piepjes enzo, en ik heb het er al zo hard mogelijk ingedrukt en het zit goed.

ook al in andere slot gedaan??
ook al een ander reepje geprobeerd?
het kan zeer goed zijn dat het je geheugen zijn.
je onboard videokaart snoept geheugen van je ram, maar als ie geen geheugen kan vinden, kan ie geen beeld geven.

Heb het geprobeerd maar het werkt niet, ook als ik mijn monitor op mijn losse grafische kaart aansluit werkt het niet.

Ik ga morgen contact opnemen met Azerty waar ik het spul vandaan heb.

Kreeg als reactie van Azerty dat ik RMA moest aanvragen en dan processor en moederbord terug te zenden. Hun verwachtten dat ze het wel aan de praat zouden krijgen, nou ik wens ze veel succes want het blijkt dus dat mijn CPU niet compatibel is met het moederbord. Maar een compatibel model kan ik zo snel niet vinden in een shop. Maar goed ik vind dat Azerty maar een beetje doet alsof ik uit een hol kom...

Ze moeten gewoon de BIOS updaten want dat staat ook op de ASRock site en dan zal het vast wel werken.
Heb RMA i.i.g. aangevraagd.

Laatst bewerkt:
In mijn blijheid was ik even vergeten om weer een reactie hier te zetten,

Ik had RMA aangevraagd en een dag later werd het goedgekeurd en heb mobo + processor opgestuurd, volgende dag was het bij Azerty en ze hebben het gelijk getest. De conclusie was dat het moederbord defect was. Ze hebben dezelfde dag nog een nieuw moederbord en mijn processor terug gestuurd en een dag later had ik het weer terug! Eenmaal geinstalleerd liep alles als een trein! Erg goede service van Azerty dus! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan