Geen beeld bij opstarten wel een lang durige piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

vriesdethijs

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Ik heb sins vandaag een computer gekregen van een kennis, het gaat hier om een Medion MED MT 451G. Hier van heb ik een PCI kaart verwijderd voor in een ander computer te plaatsen, helaas paste dit niet dus heb ik de kaart weer terug geplaatst. Bij het vast zetten van deze kaart is een schroefje op het moederbord gevallen. Wanneer ik deze computer nu opstart krijg ik geen reactie op het beeldscherm, wel krijg ik een piep toon te horen van de interne luidspreker. Dit is een lange piep met daarna weer een lange onderbreking wat zich steeds herhaald.

Wat ik geprobeerd heb is de computer op te starten zonder deze PCI kaart en later zonder de video kaart en dan het beeldscherm aangesloten op de standaard VGA aansluiting op het moederbord.

Nu denk ik dat het schroefje misschien een kortsluiting heeft laten ontstaan tussen verschillende componenten. Kan het zijn dat de BIOS kapot is? Of moet ik deze ressetten, om de computer weer werkend te krijgen.

Alvast bedankt, Thijs

Eerste vraag(wellicht een domme) maar heb je de pci kaart uit een draaiende pc verwijderd? of was hij gewoon uit?

In dat laatste geval zou ik stapsgewijs je pc laten opstarten met zo min mogelijk aangesloten.

Verwijder alle pci/of andere kaarten, koppel je dvd drives af en je hdd ook, zodat je uiteindelijk alleen maar opstart met:
-Mainboard
-Geheugen
-CPU
-vga kaart(als je er een onboard hebt gebruik die dan en verwijder de vga kaart)
-Voeding natuurlijk wel aangesloten houden:P

Heb je dan wel beeld en start hij op(verder dan de bios kom je dan niet), dan ga je 1 voor 1 alles wat je afgekoppeld hebt, weer aankoppelen.

Dan kom je er vnzelf achter wat het probleem veroorzaakt..

Succes, kom je er niet uit, hoor ik het wel..

P.S als je meer geheugen bankjes hebt dan een, en je hebt je pc niet weten te fixen met bovenstaande, wissel dan die bankjes ook eens om, 1 eruit ander er in etc..Lange piep wil wel een s je ram zijn die kaduuk is.

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je reactie, uiteraard stond de computer uit toen ik de PCI kaart verwijderde. Ik heb je advies opgevolgd en alle onderdelen losgekoppeld. Na het opstarten was gelukkig die piep weg, alleen had ik nog geen beeld van de bios. Nadat ik alles één voor één terug had gekoppeld kreeg de computer na het terug zetten van de CPU eindelijk weer leven. En hij werkt nu ook:D

Hartstikke bedankt voor je advies:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan