vriesdethijs
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 okt 2009
Ik heb sins vandaag een computer gekregen van een kennis, het gaat hier om een Medion MED MT 451G. Hier van heb ik een PCI kaart verwijderd voor in een ander computer te plaatsen, helaas paste dit niet dus heb ik de kaart weer terug geplaatst. Bij het vast zetten van deze kaart is een schroefje op het moederbord gevallen. Wanneer ik deze computer nu opstart krijg ik geen reactie op het beeldscherm, wel krijg ik een piep toon te horen van de interne luidspreker. Dit is een lange piep met daarna weer een lange onderbreking wat zich steeds herhaald.
Wat ik geprobeerd heb is de computer op te starten zonder deze PCI kaart en later zonder de video kaart en dan het beeldscherm aangesloten op de standaard VGA aansluiting op het moederbord.
Nu denk ik dat het schroefje misschien een kortsluiting heeft laten ontstaan tussen verschillende componenten. Kan het zijn dat de BIOS kapot is? Of moet ik deze ressetten, om de computer weer werkend te krijgen.
Alvast bedankt, Thijs
Wat ik geprobeerd heb is de computer op te starten zonder deze PCI kaart en later zonder de video kaart en dan het beeldscherm aangesloten op de standaard VGA aansluiting op het moederbord.
Nu denk ik dat het schroefje misschien een kortsluiting heeft laten ontstaan tussen verschillende componenten. Kan het zijn dat de BIOS kapot is? Of moet ik deze ressetten, om de computer weer werkend te krijgen.
Alvast bedankt, Thijs