Geen beeld bij opstarten WS2008R2

Status
Niet open voor verdere reacties.

xtremegamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Hallo,

ik heb volgend systeem : HP PAVILION P6-2417EB

Hiervan heb ik image genomen van de standaard Windows 8 versie die erop staat (partities copy)

Hierna heb ik via Windows 8 , Windows Server 2008 R2 willen installeren.

deze installeerde de tijdelijke bestanden en reboot - kan setup niet uitvoeren omdat deze Unsigned was.

Secure Boot uitgeschakeld in bios - krijg ik geen beeld na POST.

ik heb ook geen enkel idee hoe ik die in de bios moet schakelen om deze in Legacy Mode (lees:Niet-UEFI) te laten starten van DVD station om zo een "full install" te doen vanaf DVD.

Iemand die mij in de juiste weg kan leiden ?

Dank bij voorbaat

Xtremegamer

Kan je de harde schijf in een ander systeem hangen en alle partities en de mbr wissen? Dan kan je misschien de hardeschijf weer terughangen. Misschien kan je dan booten...

Hoi Lutz

bedankt om te reageren, inmiddels is het euvel verholpen moest bij boot security niet enkel Secure boot maar ook Secure Keys naar custom veranderen en Legacy boot aanzetten uiteraard.

daarna werd dvd station gewoon getoond als opstart-medium alleen loop ik nu tegen een driver issue aan :/

ik vind geen enkele driver van Ralink RT5390R 802.11b/g/n WiFi Adapter die het doet op zowel Server 2008 als 2012 (bij de laatste heb ik wel de andere drivers kunnen installeren) maar die WiFi is nu net cruciaal voor de werking in mijn project.

Hoi allen

Ben ik weer, deze keer met goed nieuws !

De Ralink RT5390R 802.11b/g/n WiFi Adapter werkt inmiddels

Drivers zijn hier te verkrijgen : Link

Alleen kreeg ik deze hierna niet aan de praat, totdat je de Roles & Features napluist en ziet dat WLAN Zero Config component niet default wordt geinstalleerd. - hierna deed ie het gewoon.

Verder kan ik bevestigen dat Windows 2010 + Exchange 2013 als een zonnetje draait

Toch bedankt voor jullie lees-intresse

Xtremegamer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan