Geen beeld bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knertjuh

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Bij het opstarten van PC krijg ik een kort piepje (wat mij verteld dat systeem volgens mij OK is).
Ik krijg echter geen beeld en ik hoor ook verder niets (kraken harde schijf enz.) wat er op wijst dat Bios en windows XP verder gewoon geladen worden. Alle kabeltjes eens goed aangeduwd, probleem blijft.
verwijder ik kabel uit grafische kaart, komt er duidelijk op beeld "cable disconnected" dus ligt het denk ik ook niet aan het scherm.

PC is kant en klare van de Makro, 3 jaar oud fujitsu computers Siemens XP home dual core 2800 Mhz, Pentium D 1 gig DDRII geheugen

Wie kan me helpen?

miss is videokaart dood?:rolleyes: heb je een andere video kaart geprobeerd (als je geen onboard video kaart gebruikt)

Helaas geen videokaart voorhanden. Het vreemde is echter dat de PC blijkbaar gewoon niet opstart. Zoals ik al zei, 1 piepje en daarna blijft alles gewoon draaien, het is alleen net of hij niet verder wil. Bios?

hm.. lastig..

kun je oook niet in de bios komen?

ma heb je nu een video kaart in je computer of is het een onboard kaart?

Laatst bewerkt:
heb je wel een onboard aansluiting?

Als dat zo is haal de videokaart uit je pc en sluit je beeldscherm aan op de onboard kaart..

probeer het geheugen eens opnieuw te plaatsen, kan zijn dat het niet goed vast zit.
Dit heb ik ook al 2 keer meegemaakt

als het geheugen niet goed zat dan zouden de piepjes wel anders overkomen;)

Inderdaad eerst even videokaart en beeldscherm testen...

Ligt het niet aan de videokaart of het beeldscherm?
Trek dan de stekker uit je pc, ontlaad het mobo (powerknop minuutje ingedrukt houden), reset bios door cmos eruit te halen voor 10 min ofzo.

Probeer opnieuw. Werkt het nog steeds niet?

Volg de volgende procedure (stekker uit, mobo ontladen, etc...) maar deze keer probeer je het geheugen eens in een andere geheugenbank. (speel hier even mee en probeer enkele mogelijkheden uit)

Nog steeds geen succes?

Zet je pc op, wacht op het biepje, doet ie niks? SLAAN OP DAT DING! (je lacht hier misschien mee, maar het helpt soms écht!), doet ie het nog steeds niet?

Moederbord of 1 of meerdere van haar componenten stuk :S
En die kan je helaas niet apart vervangen die componenten dus vrees dat het dan een heel nieuw moederbord wordt.

Dus ik hoop voor jou dat het de videokaart is:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan