Geen beeld bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kenju
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Ik zat gisteren achter de computer, en bij het opstarten van een game in Vista kreeg ik in het titelscherm opeens van die rare strepen door mijn scherm heen. Computer was vastgelopen. Ik resetten, kom in Windows Vista, even gaat het goed, en opeens weer van die strepen. Ik weer rebooten, opstarten Windows 7, even gaat het goed. Ik kijk een aflevering van een serie zonder probleem. Even windows update gedaan, herstart was nodig, en sindsdien helemaal geen beeld. Voeding aan en uit gezet, beetje klooien met de aan-/uitknop, en ik krijg weer het biosopstartscherm te zien. Weer in Windows, weer die strepen. Opnieuw gereset, en nu blijft mijn monitor weer op standby. Het ziet eruit als een videokaartprobleem. Maar wat ik vreemd vind, is dat ik niet eerder iets van particles heb gezien. Tot gisteren heeft mijn videokaart het perfect gedaan. De laatste weken heb ik amper een game gespeeld. Iemand nog een ingeving over wat ik kan proberen?

Misschien relevant: Ik heb eergisteren ook mijn externe HDD gemold, door erop te gaan staan. Ik wilde weten of hij mijn gewicht aankon :D. Op dat moment stond deze aangesloten aan mijn PC en was er een bestandoverdracht aan de gang, (die ook niet voltooid is). Op dat moment had ik nog geen video-problemen. Die zijn pas later op de avond gekomen, nadat ik meerdere keren heb geprobeerd om mijn externe HDD in te lezen.

Probeer eens de drivers van die videokaart opnieuw te installeren. En check de temperatuurtjes even mocht je pc dit toelaten. Met PC Wizard bijvoorbeeld.

Tsja, als ik beeld zou kunnen krijgen, zou dat wel eens een mogelijke oplossing kunnen bieden. Maar op het moment heb ik helemaal geen beeld. Ik heb ook geen oude videokaart die ik even kan proberen. Eigenlijk is mijn vraag dus meer of mijn 'test' met die externe schijf iets te maken kan hebben met mijn huidige probleem dat op het eerste oog een videokaartprobleem lijkt, maar misschien niet is.

Lijkt me eerlijk gezegd niet. Zou wel erg raar zijn, even los van het feit dat het natuurlijk nooit slim is om op je externe schijf te springen :P

Hoi !

Even een graka lenen en uitproberen, anders blijft het gissen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan