Geen beeld...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

McKroket

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Oke.. ik heb dus een pc'tje gebouwd..
Aardig goed..
2GB geheugen, 3,0 Ghz dual core.. etc.etc..
Ik heb hem helemaal in elkaar gezet, toen drukte ik op de aan knop.. Geen reactie.
Dus ik dacht meteen: Die kleine stekkertjes zitten niet goed op het moederbord aangesloten..
Dus ik dat stekkertje van de aanknop op andere pins aansluiten.. Toen ging ie aan.
Hij starte gewoon op.. Maar ik kreeg geen beeld :confused:
Ik heb vanalles geprobeert (Andere monitor, Ander PCI-E x16 slot geprobeerd.. want ik heb er 2..)
En als ik de jumper op pin 2-3 zet dan doet de pc helemaal niks.
En zonder jumper start ie op zonder beeld en met jumper op 1-2 start ie ook op zonder beeld.
1-2 betekent Clear CMOS
2-3 betekent Normal.

Of het is andersom.. ik ben niet erg handig met die stekkertjes voor het moederbord.. ik vind het maar ingewikkeld.

Ik wil nu dus nog even proberen de pc met een PCI-videokaartje op te starten
Want misschien is de (splinternieuwe) videokaart stuk.

Heeft iemand nog een ander idee?

Oke.. ik heb dus een pc'tje gebouwd..
Aardig goed..
2GB geheugen, 3,0 Ghz dual core.. etc.etc..
Ik heb hem helemaal in elkaar gezet, toen drukte ik op de aan knop.. Geen reactie.
Dus ik dacht meteen: Die kleine stekkertjes zitten niet goed op het moederbord aangesloten..
Dus ik dat stekkertje van de aanknop op andere pins aansluiten.. Toen ging ie aan.
Hij starte gewoon op.. Maar ik kreeg geen beeld :confused:
Ik heb vanalles geprobeert (Andere monitor, Ander PCI-E x16 slot geprobeerd.. want ik heb er 2..)
En als ik de jumper op pin 2-3 zet dan doet de pc helemaal niks.
En zonder jumper start ie op zonder beeld en met jumper op 1-2 start ie ook op zonder beeld.
1-2 betekent Clear CMOS
2-3 betekent Normal.

Of het is andersom.. ik ben niet erg handig met die stekkertjes voor het moederbord.. ik vind het maar ingewikkeld.

Ik wil nu dus nog even proberen de pc met een PCI-videokaartje op te starten
Want misschien is de (splinternieuwe) videokaart stuk.

Heeft iemand nog een ander idee?

Ik wou dus de videokaart uit mijn zus haar pc halen..
Maar die videokaart van haar is onboard..
Dus dat wou niet..
Ik heb alleen nog 2 AGP kaarten dus dat wil ook niet..
Ik kan zo dus niet testen of die kaart stuk is..

Iemand een idee?

Hoi !

Zover ik weet is het absoluut NIET de bedoeling dan je spanning op je MOBO zet met de jumper in de "Clear CMOS"-stand !

Hopelijk heeft je MOBO daar geen schade van ondervonden, maar daar zou ik m'n hand niet voor in het vuur durven steken.

Ik zou opnieuw beginnen: MOBO eruit, op een houten ondergrond leggen, voeding aansluiten, de pinnetjes waaraan de opstartknop normaal zit even doorverbinden.

Hoor je BIOS-beeps ?

Zo ja, geheugen erin, bios-beeps: graka erin etc.

Hoor je de eerste keer geen beeps, MOBO waarschijnlijk overleden.

Sterkte,

Harry.

Hoi !

Zover ik weet is het absoluut NIET de bedoeling dan je spanning op je MOBO zet met de jumper in de "Clear CMOS"-stand !

Hopelijk heeft je MOBO daar geen schade van ondervonden, maar daar zou ik m'n hand niet voor in het vuur durven steken.

Ik zou opnieuw beginnen: MOBO eruit, op een houten ondergrond leggen, voeding aansluiten, de pinnetjes waaraan de opstartknop normaal zit even doorverbinden.

Hoor je BIOS-beeps ?

Zo ja, geheugen erin, bios-beeps: graka erin etc.

Hoor je de eerste keer geen beeps, MOBO waarschijnlijk overleden.

Sterkte,

Harry.

Moederbord kapot kan volgens mij niet want de CPU-Cooler draait en die is op het moederbord aangesloten

Als de chipset is overleden, staat er nog gewoon spanning op het bord, hoor.

Doe dat nou maar eens, die hints worden niet voor niets gegeven.

Haal het geheugen eruit, en de videokart, met de speaker aangesloten, dien je nu bios boops te krijgen.

Hallo !

Dat zegt dus helemaal niets.

Probeer het gewoon zoals ik voorstelde, dan vind je de fout, waar dan ook, zeker.

Dus beginnen met alleen MOBO, et. etc.

Je meldt niet dat je BIOS-beeps hoort, dus ergens zit wat echt mis.

Greetz,

Harry.

Hallo !

Dat zegt dus helemaal niets.

Probeer het gewoon zoals ik voorstelde, dan vind je de fout, waar dan ook, zeker.

Dus beginnen met alleen MOBO, et. etc.

Je meldt niet dat je BIOS-beeps hoort, dus ergens zit wat echt mis.

Greetz,

Harry.

Zonder geheugen en graka opgestart met de speaker aangesloten..
Geen piepjes :(

Moederbord is dus stuk ? :shocked:

komt ook niet uit je boxen, maar vanuit een on-mobo klein speakertje (heb je die aangesloten?(moet bij pinntje waar je ook je powerknop hebt aangesloten))

jij zei dat je je speakers hebt aan gesloten, daar zul je de piep niet door hooren:rolleyes:
of bedoelde je je mobo speakertje:P

jij zei dat je je speakers hebt aan gesloten, daar zul je de piep niet door hooren:rolleyes:
of bedoelde je je mobo speakertje:P

Ja, natuurlijk bedoelde ik de mobo speaker.. Daar hadden we het toch ook over? :p

Maar goed.. dus mijn moederbord is kapot..

Trapt "de winkel" erin als ik gewoon zeg dat hij kapot was toen ik hem ontvangen heb?

Of kunnen ze zien dat ik hem zelf gesloopt heb ?

Hoi !

Just give it a try........

Niet geschoten, altijd mis !

Succes,

Harry.

Bedankt voor de reacties.. Ik heb hem uit mijn pc gehaald. En ik stuur hem op voor garantie.

Bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan