geen beeld en 1 lange beep en 3 korte beeps

• Onderwerp starter Onderwerp starter GOD1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GOD1

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Paar dagen terug deed ik me pc aan en zag ik dat hij niet de andere 2GB geheugenkaart registreerde. Dus ik ging kijken, ik haalde de laatste module eruit. Deed me pc weer aan en deed t gewoon. Toen deed ik die geheugenkaart er weer in (pas 2 maanden oud) en toen ik m weer aan deed kreeg ik geen beeld en ik hoorde 1 lange beep en 3 korte beeps.

Ik heb t opgezocht wat t betekent, maar dat komt helemaal niet overeen. Ik heb 3 DDR2 geheugenmodules (1x1GB en 2x 2GB). Ik heb alles geprobeerd...van het verwisselen van slots tot een voor een erin zetten. Ik heb ook me computer ontdaan van enig stof, draden opnieuw aangesloten, het batterijtje vervangen, enz. :confused:
Is mijn moederbord mss verrot of...???

Specs:

Moederbord: M3A32-MVP Deluxe series
CPU: AMD Phenom 9500 Quadcore
Videokaart: XFX GeForce 8800GS
Geheugen (DDR2): 1 GBx2GBx2GB (Kingston)
Voeding: Antec Earthwatts 380W
Hardeschijven: 1 Samsung 80GB HDD en 1 Samsung 80GB SATA

Een lange en 3x kort is bij een aantal biosmerken > videokaart.... Is deze niet door al het "gefrot" op het mobo een tikje uit zijn slot geraakt?

Welk merk/versie bios zit erin?

Een lange en 3x kort is bij een aantal biosmerken > videokaart.... Is deze niet door al het "gefrot" op het mobo een tikje uit zijn slot geraakt?

Welk merk/versie bios zit erin?

Jah heb ik ook al naar gekeken...ik heb 2 verschillende videokaarten geprobeerd die t gewoon zouden moeten, ook niet. Bovendien ben ik altijd erg voorzichtig :)

Uhmmz volgens mij AMI, een van de laaste versies dacht ik.

Van de Asus site:

1 Long, 3 Short Beeps :
You've probably just added memory to the motherboard since this is a conventional or extended memory failure. Generally this is caused by a memory chip that is not seated properly. Reseat the memory chips.

Oftewel, memory zit niet goed in het slot, of er zit rommel in het slot (mogelijk erin gevallen toen je de PC uitstofte), of de contacten zijn vuil..... In het ergste geval heb je iets te veel geweld gebruikt bij het inzetten van de geheugenstrips en zit er nu een printbreuk in het mobo......
Daarnaast kan er natuurlijk ook in de besturing van het geheugen iets overleden zijn... (omdat plotseling de helft weg was, voordat je in het systeem bezig was geweest...)

Hier het hele "bios piepen" lijstje van dit moederboard: http://vip.asus.com/forum/view.aspx...P&id=20080814113901531&page=1&SLanguage=en-us

Van de Asus site:

1 Long, 3 Short Beeps :
You've probably just added memory to the motherboard since this is a conventional or extended memory failure. Generally this is caused by a memory chip that is not seated properly. Reseat the memory chips.

Oftewel, memory zit niet goed in het slot, of er zit rommel in het slot (mogelijk erin gevallen toen je de PC uitstofte), of de contacten zijn vuil..... In het ergste geval heb je iets te veel geweld gebruikt bij het inzetten van de geheugenstrips en zit er nu een printbreuk in het mobo......
Daarnaast kan er natuurlijk ook in de besturing van het geheugen iets overleden zijn... (omdat plotseling de helft weg was, voordat je in het systeem bezig was geweest...)

Hier het hele "bios piepen" lijstje van dit moederboard: http://vip.asus.com/forum/view.aspx...P&id=20080814113901531&page=1&SLanguage=en-us

Dankje voor de info...maar had ik ook al geprobeerd, ik heb m nu maar naar een reperateur gebracht. Die wist toen ik vertelde ook niet wat t was....dus ff afwachten :)

Ben wel benieuwd, leren we hier ook wat van...
Laat even weten wat het nu was....

Ben bang dat het mobo (memory controller) de geest heeft gegeven....

ik heb begrepen dat de asus P5K alleen in dual channel werkt...

ik heb ook deze mobo en heb al genoeg problemen gehad met dit ding

Ben wel benieuwd, leren we hier ook wat van...
Laat even weten wat het nu was....

Ben bang dat het mobo (memory controller) de geest heeft gegeven....

Nou je had gelijk...me moederbord is defect. Dus moet ik even kijken hoe het zit met garantie enzow, want ik weet ook niet meer wanneer ik m heb aangeschaft. moet in 2007 of begin 2008 geweest zijn.

ik heb er nog 1 te koop met sli :D:D

Is ook niet meer nodig ;) ik ben ermee naar de winkel gegaan en die hebben m naar ASUS gestuurd voor reparatie ....zat gelukkig nog 3 jaar garantie op :) toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan