geen beeld en geen piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

@rno

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
98
De pc van mijn ouders deed het niet meer, en aangezien ik degene in de fam. ben die dan alles in handen krijgt, en ik los het meestal wel op. maar in dit geval denk ik dat er iets goed mis is.

als ik de pc aanzet dan hoor ik alleen de fan van de cpu draaien verders gebeurd er helemaal niks. geen hdd lampje, geen piepjes geen beeldsignaal, totaal helemaal niks, net alsof hij helemaal dood is.

Ik zelf denk dat het MOBO overleden is.

Wie helpt mij uit de brand?
 
Er zijn vele onderdelen in de PC die dit kunnen veroorzaken. Laatst nog had ik een PC met dezelfde verschijnselen. Bleek het één van de twee HD's te zijn. De enige manier die ik weet is elk onderdeel vervangen/verwijderen net zo lang tot je er achter bent welke de veroorzaker is: voeding, geheugen, vidoekaart, HD's kabels naar HD's, etc. Als dat alles geen oplossing geeft zal het het mbo wel zijn.
 
Hdd

in eerste instantie dacht ik aan de harde schijf, die vervangen voor een nieuwe maar dat bracht geen uitkomst, ook geheugen bankjes gewisseld met andere pc dar werkte het wel in, verders ben ik gestopt, daar ik niet alles voor handen heb. en om nu alles aan te schafffen, nou denk dat de MOBO de boosdoener is.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn vele onderdelen in de PC die dit kunnen veroorzaken. Laatst nog had ik een PC met dezelfde verschijnselen. Bleek het één van de twee HD's te zijn. De enige manier die ik weet is elk onderdeel vervangen/verwijderen net zo lang tot je er achter bent welke de veroorzaker is: voeding, geheugen, vidoekaart, HD's kabels naar HD's, etc. Als dat alles geen oplossing geeft zal het het mbo wel zijn.

Op jou manier:

@ TS: Haal dus de volgende hardware eraf:

DVD speler;
Werkgeheugen;
Videokaart;
Hardeschijf(en);
Overige hardware;

Zet de PC dan aan, en kijk of je piepjes hoort. Zo niet .. Dan is er iets met de hardware dat er nog steeds aan zit (Moederbord / Processor).

Zo ja, sluit dan de hardeschijf weer aan. Zet de PC weer aan en kijk of de hardeschijf mee draait.

Doe dit ook zo met de overige hardware. Tot het niet meer werkt. Want dan is het laatst bijgeplaatste onderdeel kapot.
 
Hoi,

Denk ook de voeding , geen voeding om het te proberen?

Modag
 
Alles eraf en nog geen peipjes.

Op jou manier:

@ TS: Haal dus de volgende hardware eraf:

DVD speler;
Werkgeheugen;
Videokaart;
Hardeschijf(en);
Overige hardware;

Zet de PC dan aan, en kijk of je piepjes hoort. Zo niet .. Dan is er iets met de hardware dat er nog steeds aan zit (Moederbord / Processor).

Zo ja, sluit dan de hardeschijf weer aan. Zet de PC weer aan en kijk of de hardeschijf mee draait.

Doe dit ook zo met de overige hardware. Tot het niet meer werkt. Want dan is het laatst bijgeplaatste onderdeel kapot.
 
De symptomen die je omschrijft wijzen daar op.
Daarnaast is het in het algemeen zo, dat een voeding eerder stuk gaat dan een moederbord, alles uiteraard bij normaal gebruik.

De voeding kan je (laten) doormeten of even een andere proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan