geen beeld en raar geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

crashme-eigepc

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2005
heey :)

ik heb een oude PC die al meer dan een half jaar niet meer in gebruik is geweest, omdat hij eerst niet door kon starten door een smidfraud virus, en ik dat niet opgelost kreeg, dus heb ik een nieuwe PC gekocht.
Maar ik wil toch proberen om de oude PC te repareren, dus ik wil hem net opstarten, maar het scherm gaf geen beeld en de Computerkast maakte een geluid alsof je iemand belt en de telefoon gaat dan over.
weten jullie misschien wat het kan zijn en hoe je het op kunt lossen??

het is een pentium 2, met windows 2000 erop

Laatst bewerkt:
weet niemand hier een oplossing voor :( of heb ik dit gewoon in een drukke periode gepost?
het maakt mij niks uit als ik alles wat erop staat kwijt ben, want als hij weer loopt ga ik er windows 98 op zetten, vind ik veel fijner dan 2000 :)

Ps. er is geen haast bij, maar binnen een paar weken/maanden gaan we verhuizen en moet k waarscheinlijk mijn PC afstaan en dan zou het fijn zijn als ik die oude dan heb, dan heb ik toch een eigen PC :)

Laatst bewerkt:
Trek alles uit de kast, leg het moederbord op een plank, past de grafische kaart gemakkelijker.

Haal alles van het moederdord, en maak alles goed schoon, plaats de voeding, zoek de powerswitchpinnen op je moederbord op, zet de voedingsstekker op het bord en sluit de voeding aan, kortsluit die powarswitchpinnen even, nu gaat de voeding aan, heb je nu herrie? en draait de ventilator in de voeding?

Geen herrie en ventilator draait, haal de voedingstekker er weer uit.
Sluit de ventilator van het koelblok aan, en de voeding weer, weer de 2 pinnen even kortsluiten, herrie, dan zul je de ventilater van het koelblok of het hele koelblok moeten vervangen.

Geen herrie, plaats de processor, koelblok, liefst met een beetje koelpasta, het geheugen en de grafische kaart, en probeer het opnieuw.

Herrie, dan moet dat de grafischekaart zijn, indien daar een ventilator op zit.

zal ik binnenkort doen als ik veel tijd heb :) alleen ik heb echt de ballen verstand van de hardware in een kast :S dus ik zal alles proberen wat ik weet :) alvast bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan