Geen beeld Fujitsu Siemens Amilo L6825

Status
Niet open voor verdere reacties.

LidlMan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2011
Ik heb hier een Amilo L6825 en van de ene dag op andere alles op zwart volgens mijn vriendin. Accu eruitgehaald alleen op lichtnet. Niks. Vandaag de boel losgeschroefd, alles schoongemaakt en ook via losse monitor geprobeerd, ook geen beeld. Cmos batterij eruit gehaald en weer erin, nada. Dus ik vermoed dat de videokaart naar eeuwige jachtvelden is.

Ik hoor de boel zoemen, harde schijf is goed en ook dvd-brander. fans draaien, geheugen ok.

Het scherm bij de rechterscharnier zit een massakabel die is iets gerafeld, kan het daaraan liggen?( als het daaraan lag zou de losse monitor het gewoon doen, toch?)

Ten tweede, waar zit de videokaart en moet die gesoldeerd worden?

Ten 3e, kan het zijn dat er iets mis is met de bios? Goed advies of iemand die er naar wil kijken, hopelijk iemand die hetzelfde heeft voorgehad. Beste wensen voor het nieuw jaar !

groet en alvast bedankt.

videokaart zit geintegreerd in chipset.
Nieuw moederbord zou de zaak repareren.
Nieuwe laptop is beter.

videokaart zit geintegreerd in chipset.
Nieuw moederbord zou de zaak repareren.
Nieuwe laptop is beter.

Helemaal mee eens. VGA wordt niet meer aangestuurd, maar in ieder geval is het moederbord niet meer goed.

Bedankt voor de link:thumb:,Heb de laptop zo goed als gestript, alleen mobo krijg ik niet los, alle schroefjes aan binnenkant los, ook de zwarte schroefjes bovenkant bij scherm, scherm is ook al los. Toetsenbord lijkt vastgeschroefd, weet niet hoe ik die los krijg, zonder behuizing te slopen. Iemand een idee?Zal kijken of ik foto's kan maken van hoe ver ik al ben.

Ja en 70 euro, tja is altijd nog goedkoper dan een nieuwe en ergens vind ik het een uitdaging om hem werkend te krijgen. ga de behuizing ook opnieuw overspuiten.

Heb hier nog een nc6000 staan werkt ook prima al jaren, al is de accu stuk, maar op netvoeding doet ie het prima.

Reacties over moederbord los krijgen zeer welkom of een link uit service manual, heb zitten zoeken maar kon niet gauw iets vinden behalve de handleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan