hoi ik heb een a7n8x-x
256 drr van kingston
een 2200+ athlon processor.
deze stond op 133 mhz x 15.5 ofzo = 1.8 ghz
en toen op 166 x 11.0 gezet 1.8 ghz dus.
het systeem was veel stabieler. (in cakewalk, een muziek programma, was cpu usage eerst rond de 80% daarna op 20% met de 166mhz setting.)
daarna op 200 x 9.0/17.0 ook 1.8 ghz of dus 3.5ghz
alle settings zijn steeds op 1.8 ghz geweest, alleen de fsb en de multiplier heb ik veranderd maar steeds 1.8 ghz gehouden.
na de setting van 200 mhz in de bios ge-exit & gesaved, en vanaf toen kreeg ik geen beeld.
ook geen piepsounds of fouten. nix !
de fans draaien, ledje brand op het moederboard.
bios gereset door de batterij er uit te halen.
niets helpt.
vandaag een andere processor geprobeerd de athlon 2400+ en er gebeurd nog niets.
geen beeld.
het geval dat de bios ipv de 200mhz x 9 de 200mhzx 17 heeft gekozen en daardoor de processor veneukt zou zijn was ook in me opgekomen, maar na het resetten van de bios en een andere processor te gebruiken. zou het probleem moeten opgelost zijn met een nieuwe processor als de oude processor stuk zou zijn. toch?
iemand enig iedee wat het probleem kan zijn?
een ander systeem kopen is voor mij helaas geen optie.
256 drr van kingston
een 2200+ athlon processor.
deze stond op 133 mhz x 15.5 ofzo = 1.8 ghz
en toen op 166 x 11.0 gezet 1.8 ghz dus.
het systeem was veel stabieler. (in cakewalk, een muziek programma, was cpu usage eerst rond de 80% daarna op 20% met de 166mhz setting.)
daarna op 200 x 9.0/17.0 ook 1.8 ghz of dus 3.5ghz
alle settings zijn steeds op 1.8 ghz geweest, alleen de fsb en de multiplier heb ik veranderd maar steeds 1.8 ghz gehouden.
na de setting van 200 mhz in de bios ge-exit & gesaved, en vanaf toen kreeg ik geen beeld.
ook geen piepsounds of fouten. nix !
de fans draaien, ledje brand op het moederboard.
bios gereset door de batterij er uit te halen.
niets helpt.
vandaag een andere processor geprobeerd de athlon 2400+ en er gebeurd nog niets.
geen beeld.
het geval dat de bios ipv de 200mhz x 9 de 200mhzx 17 heeft gekozen en daardoor de processor veneukt zou zijn was ook in me opgekomen, maar na het resetten van de bios en een andere processor te gebruiken. zou het probleem moeten opgelost zijn met een nieuwe processor als de oude processor stuk zou zijn. toch?
iemand enig iedee wat het probleem kan zijn?
een ander systeem kopen is voor mij helaas geen optie.