geen beeld in veilige modus doordat apparaat op uitschakelen staat

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Omdat mijn beeldscherm weer eens geen beeld gaf, ben ik in de veilige modus met de instellingen aan de gang geweest. Geen resultaat. Nu heb ik ( in de veilige modus ) bij adapter-eigenschappen-algemeen-apparaatgebruik de optie : "dit apparaat gebruiken (inschakelen) gezet op uitschakelen......Had ik niet moeten doen, want nu krijg ik bij het opstarten wel beeld, maar als ik F8 indruk kom ik nog wel in het scherm waar ik kan opstarten in o.a. de veilige modus, maar vervolgens blijft het scherm zwart ( linksboven knippert er nog een witte cursor ). Wie kan me zeggen of, en hoe ik dit kan oplossen ?

Download Hiren's BootCd en gebruik dan de optie Mini XP

Laatst bewerkt:
Bedoel je deze : + Direct HTTP Mirror + Torrent + Torrent Magnet ?
of : Windows NT/2000/2003/2008 ? ( zelf werk ik met windows xp )
Enne, downloaden kan hier evt. bij een andere pc, en opslaan op usb stick o.d. ook, maar hoe gaat het dan verder bij het (niet) opstarten van de betreffende pc ?

+ Direct HTTP Mirror

Brand de iso op een cd met een brandprog en dan opstarten vanaf de cdrom speler

Dat proggie zit in het zip bestand en kun je zo gebruiken, het heet BurnCDCC.exe

Laatst bewerkt:
alle stappen gedaan ; gebrand op cd, opgestart vanaf cd rom, gekozen voor mini xp. Ik heb laten zoeken naar het bestand atapi.sys, dit gekopieerd en geplakt in c:windows\system32\drivers. Vervolgens cd rom eruitgehaald, en opnieuw opgestart.....
Echter nog steeds hetzelfde resultaat....

bij adapter-eigenschappen-algemeen-apparaatgebruik de optie : "dit apparaat gebruiken (inschakelen) gezet op uitschakelen.

Heb je die al ongedaan gemaakt ?? want dat is wat je had gedaan toch.

En als dat allemaal niet lukt doe dan een systeemherstelpunt terug zetten van een dag ervoor ofzo

terugzetten lukt niet ; die mogelijkheid wordt hier niet gegeven. Ook systeemherstel gaat niet ; er staan maar beperkte mogelijkheden op mijn scherm....
Wel heb ik gekeken bij start-settings-control pannel-display-settings-advanced. Bij "adapter" wordt bij info vermeld dat alles "unavailable" is, hij staat bij type op VGA Save ( die ik dus heb uitgeschakeld en niet meer kan inschakelen....) en bij driver detail staat : :\i386\system32\drivers\vgasys. Kun je me alsjeblieft verder helpen, want ik word er zo langzaamaan gestoord van......

Ik vergeet nog te vermelden : bij opnieuw opstarten verschijnt een blauw scherm met de melding : ..er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen......
Vervolgens de code :
STOP ;0x0000007E (0xC0000047,0x8051D3FE,0xF78B27E4,0xF78B2834 )
Ik blijf het raar vinden dat tot nu toe met systeemherstel het probleem werd opgelost, als ik echter 's avonds de pc uitzet en de dag erop aan, komt het probleem telkens weer terug....

Ik zou op dit moment de oplossing niet weten.

Maar als je die melding elke keer weer terug krijgt dan zou ik toch met de mini xp alles gaan saven en windows er gewoon opnieuw opzetten.
En je kunt dan net zo goed het stabiele xp erop zetten ipv. vista achter het net.
Of windows seven.

Hoe grillig kan een pc zijn ? Ik zet hem vanochtend aan, met de ijdele verwachting dat hij het toch nog steeds niet zal doen en inderdaad, dezelfde melding als gisteren. Helaas dus, ik zet hem weer uit.
Even later moet ik hem weer opstarten, omdat ik vanaf een andere pc iets moet printen, en hiervoor moet mijn eigen pc aanstaan. Dus zet ik hem aan, loop naar de andere pc om opdracht te geven om te printen, loop weer naar mijn pc die bij de printer staat en wat denk je ??????..........het rotding start gewoon op. Nou vraag ik je.....ben ik gisteren uren mee bezig geweest !
Maar goed, gelukkig werkt hij weer en ik zet hem voorlopig niet meer uit !
Er is een nieuwe pc in bestelling en die komt eind deze week. Mijn bedoeling is om alles van de "oude" pc af te gooien en evt. opnieuw windows xp te installeren ( deze pc gaat dan door naar een van de kinderen ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan